Avslutning av "hund-året"

Som sammanfattning av detta år tillsammans med min otroligt fina Quiri är att det har gett mig OTROLIGT mycket. Kan inte önska mig en bättre läromästare. Att ha en hund som Q, som ställer oerhörda krav på mig som förare, är toppen. Hon är stark, modig, klok och känslig. Allt detta gör det möjligt för mig att utvecklas fort som förare. Mina misstag i träningen visar sig rätt fort men hon tar inte illa vid sig när jag ändrar och fixar om i träningen av momenten. Brara hon får samarbeta med mig och hon får jobba är hon bara överlycklig. Sänder massor med tack till Carro som såg till att jag fick äran att ha hand om denna otroligt härliga fina hund.

Resultatmässigt har vi blivit uppflyttade till högre klass spår och fått 1:a pris i lydnadsklass 2. Det förstapriset är jag väldigt nöjd med, att få dom poängen med denna heta hund är lite av en prestation från mig och Q tycker jag! :-)

Målen för nästa år är att vi får chansen att tävla högre klass spår och naturligtvis en uppflyttning till Elit spår, vi får se hur det blir med det....:-)

Annars vill jag fortsätta utveckla mig själv och Quiri i spåret, vi är på riktigt god väg att få 100% säker spårning! Ska fortsätta på det lite "nya" lydnadsarbetet, tycker det känns som vi är på rätt väg som passar oss.

Annars hoppas jag att Quiri får vara fullt frisk och att vi får massor av tid att umgås och träna tillsammans. Vi slipper gärna en sån tråkig hälta som hon hade i sommras.... Som det är nu mår hon så där superbra och man får ju vara glad för all tid som går, hon blir 7 år nu i Januari så hon är ju ingen spätta längre. Hoppas hon inte dras med ngr tråkiga förslitningar från skyddet....

Vill också tala om hur otroligt nöjd jag är med vår träningsgrupp! Finns nog inte så många träningsgrupper som är så strukturerade och "hungriga" som vår grupp är och som har ett så grymt strukturerat upplägg som vi har, TACK till alla i Knutbygruppen!

Gott nytt hundår! Ser fram emot ännu ett störtkul år med massa träning!

// laddad för nytt år

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0