KRYP, KRYP, KRYP!

Lydnad på klubben idag. Körde igenom Högremomenten i rätt ordning och tycker hon är riktigt fin nu, till och med fria följet kändes riktigt bra.

Men krypet!! Helt otroligt, men jag tror att vi hittat rätt taktik nu! Körde flera övningar då jag lagt henne och bara kommenderar "ligg". Hon börjar fatta att hon bara ska ligga still och ha kontakt. Hon är fullt medveten om att hon snart ska röra sig frammåt (krypa) men gjorde det inte förrän jag gjorde det! En gång gjorde hon antydan till rörelse frammåt men fortsatte då bara att kommendera ligg och belöna kontakt och att hon låg. När jag sedan rörde mig frammåt följde hon krypandes med, I RÄTT POSSITION! Avslutade då med massa gotta och bröt övningen. Kan detta vara vårt koncept på detta moment kanske??? Känns riktigt bra, vi som haft sådana "knutor" vad gäller detta moment.

// Glad och nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0