Lugn men härlig dag

Startade dagen med en lång, härlig promenad i Hågadalen. Quiri fick fladdra runt som hon ville och jag gick och tänkte på mitt, tror båda njöt ordentligt!

Nu har vi varit ute en timme och pysslat med lite av varje. Mest koppelpromenad men klättrade några gånger i pulkabackarna här omkring. Tänk om jag orkade mer, vilken träning för Quiri...

På fotbollsplanen innan vi var hemma testade jag ett "kryp". Superfint!!! Lade sig lugnt och låg still på 2 liggkommandon. Tog sedan ett litet steg fram och hon följde i possition, svängde sedan ngt vänster och hon följer med, VÄLDIGT SNYGGT också så vitt jag kan se. Hade ingen belöning med men det behövs inte på detta moment tycker jag.

Testade sedan "skall". Tendens till att sluta skälla innan kommando tyst. Lite svårt att sitta still. Hmmmm.... Måste träna detta lite mer...

// slö Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0