Lydnad med Knutbygruppen

Lydnadsträff på KBK idag med Knutbygruppen. Vi hade valt 2 moment var som vi ville kolla av, dessa filmades och gicks igenom efter att alla hundar var körda. Jag hade valt frammåtsändandet och krypet för vår del. Fs valde jag för att passa på att få gubbar till gruppen, svårt att träna det själv med grupp annars. Krypet ville jag att flera ögon skulle få se, hur jag har tränat det, och fler öron få höra, för att de skulle kunna tala om ifall det fanns eventuella "faror" med att göra så här, (se beskrivning nedan under "Kryp, Kryp, Kryp").

Kändes som att kronan börjar hasa ner på Fs nu!!!! Jättenöjd med Q där idag! Visst hamnar hon lite långt fram fortfarande men kommer nog kunna lägga ner tempot snart på sakta-gåendet. Gjorde ett jättefint skick åt ett håll där jag inte varit innan och lagt ut drag i form av belöning, hon verkade inte tveka en sekund. Dessutom var hon helt ok på transportsträckorna och lugn och hanterbar över lag.

Krypet kändes super idag med! Till och med så det känns som att från det här utgångsläget kan jag till och med träna svängteknik väldigt snart, känns så kuuuul! Ingen hade ngr negativa kommentarer utan höll med om att detta verkar vara sättet för oss, jätteskönt.

Så häftigt!// Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0