SPÅR I KNUTBY

Varit hos Agneta och Per-Erik idag för spår och lite lydnad. Supertack för fint spår Per-Erik!

Började med ett spår med upptag som jag gått ut. Lade godis och en leksak som belöning vid rätt håll på upptaget. Skickade ut Quiri, och hon gick ut snett. Tog tillbaka och skickade igen, gick ut bra, bakspår....... Tog in henne och skickade, tog rätt håll och gick ut bra. Spårade hyfsat, slog lite väl i vinklarna och var lite väl het vid påsläpp efter apporterna men godkänt. Tar alla pinnar men går gärna vidare.

Körde lite lydnad därefter med blandat resultat. Övertänd Quiri och därmed en smått irriterad Jenny.... Ingen bra kombination. Men gjorde inte så stor affär av det, körde igenom momenten, såg till att de funkade hyfsat och nöjde oss så.

Nästa spår hade Per-Erik lagt i skogen med ett upptag på fält. Skickade Q och hon gick ut klockrent, klippte spåret som jag vill ha det, bakspår...... Spårade bakåt ca 10-15 meter kanske, lyfter huvet och kastar sig runt med en blick på mig, hon såg så glad ut!! Bytte håll och tog rätt!!!! Exakt så ska det se ut Quirkan :-) Man undrar om hon har börjat förstå??? Ska inte ha för stora förhoppningar inför nästa påsläpp, men ska samla lyckade övningar i en liten ask! :-) Spårandet fortsatte i samma anda, superfin i tempot, i spårkärnan, klippte ALLA vinklar superfint, endast ngr steg över i en vinkel, och det var många vinklar! Plockade alla pinnar och kom in av sig själv flera gånger, fiiiina, fiiiina Quiri, min "TOP-DOG"!!

// vilket avslut på dagen!!!

Kommentarer
Postat av: Robin

Hej!



Jag och min matte är sååå glada och tacksamma för att ni (läs Jenny och Malin) vill träna mig, men kanske framför allt min matte. Vi är så ledsna att vi var tvungna att tacka nej. Vi hoppas att tillfällen kommer igen efter jul.



God Jul Quiri, hoppas att du och matten får en underbar julhelg, var snäll mot Leon bara! Jag ska vara jättesnäll mot min lilla rufsiga kusin. (lustigt att vi båda har varsin svart rufsbulle som kusiner)

2008-12-22 @ 13:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0