Jaaa, vad gör man...?

Ute i regnet idag och lade två spår åt Quirkan. Ett kort med lite näring i och 2 apporter och ett längte med 4 apporter. Hade bestämt mig för innan att testa om hon tänkte komma in med pinnarna UTAN att jag tjoade och så när hon plockade upp dom.

Men ICKE! Hon kastade en blick på mig med apporterna i munnen, (som om hon väntade på att jag skulle göra ngt ballt) släppte dom sedan då jag avvaktade med boll och så tills hon kommit in till mig, och spårade snabbt vidare. Känns lite osäkert inför tävling, kanske inte är sådan terräng att jag alltid kan se henne just den sekund hon plockar apporten, måste ju se hur man sätter fötterna också!

Ska fundera ut något bra angående detta. Kanske ha ligg-, sitt-, eller stanna-markering??? Spåret är i sig så självbelönande för henne att det är svårt att göra avbrottet med apporterna mer värt än det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0