Stallfredag

Jag och Quiri hade stallfredag igår igen. Men ingen Robin var där!! Slår vad om att hans matte var ute på något fuffen=) Tänkte rida ut denna gången och testa hur Sally funkade där för att i framtiden kunna ta med Quirkan.

Sally kändes totalt hel-mysig och var pigg och allert utan att vara bråkig, svarade bra på hjälperna. Tyvär blev det inte mycket av med ridningen, mest skritt..... Högra höften är helt "fuckad", klarade lugn trav men höll på att dö i galoppen :-/ Blev mest skritt..... Sally trodde inte jag var riktigt klok när vi kom tillbaka till stallet, åt inte ens av höet, kunde inte tro det var sant att vi inte skulle göra mer kul! Stog och hängde ut genom boxdörren och var ur-söt (fast hon bet ju efter mig emellanåt, men det gör inget!).

Ska ta något inflammationshämmande eller ngt ett tag och se om det blir bättre, annars får jag väl gå till läkare. Men benet är knepigt, får liksom inte med mig det riktigt när jag ska gå och kan absolut inte springa!! Hoppas på bättring om några dagar. För den delen kommer nog Sally vara skitarg på Quirkan om hon ska med på turerna, hon biter efter henne också! *hi hi hi* Kan bli kul ridturer!


Kommentarer
Postat av: Robin

Hej!
Ni gissar helt rätt, matte var ute på galej! Jag var hos lilldaghussen och matte skulle hämta mig på kvällen men så ringde hon och bad att jag skulle få sova över hos Ludde. Hon såg rätt mosig ut när hon hämtade mig framåt förmiddagen!
Hälsningar från Robin

2008-03-17 @ 16:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0