Stallhund

Jaha, så har Quiri blivit stallhund då! Eller håller på att skolas in som det alla fall. Hon skötte sig fint mot katt och hästar och hade superkul med en Mellsnschnauser, Urax. Robin var så klart också där och visade hur man ska betè sig i ett stall=)

Vi kommer säkert tillbringa många härliga timmar med jobb och pyssel i det gamla kära Norbystallet, har saknat att mocka!!! Är nog nyttigt både för mig och Quirkan att ha lite kul och umgås UTAN att för den skull träna, jag känner alla fall att det ger Quiri mycket att få lite nya "input" i livet.

Q fick ligga i bilen och hålla koll över stallplanen medans jag red, vågar inte så här på en gång ha med henne, men blir nog så senare, alla fall när jag rider på banan. Gullig liten häst, Sally, men gissa om jag är slut i kroppen nu... Kunde knappt gå när jag satt av! Men det är som att cykla, kändes inte att det gått 2,5 år sedan sist och Sally är precis samma storlek som min älskade Solfaxi.

Kommer säkert komma stallhistorier här framöver!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Jasså du är uppe och rider igen du =) Måste vara härligt för dig! Du rider "Sally" åt något eller? Hoppas att är gött!

2008-03-08 @ 20:10:13
URL: http://bildkulan.blogg.se
Postat av: V

kul att komma upp i sadeln igen förstår ja! :o)
undrar just samma sak som Mr J, vem är då denna Sally?

hoppas vi ses snart! kram

2008-03-08 @ 22:36:15
URL: http://edificio.blogg.se
Postat av: Karin

Hehehe, du vet hur d är:-)

2008-03-09 @ 13:44:01
URL: http://kakrulltan.blogg.se
Postat av: Anonym

Det är sååå kul att du blivit som vanligt igen!!!!!
M

2008-03-09 @ 20:29:41
Postat av: Jonas

hehe det är en 3liters tetra full med sprit =) ska spara den till i vår! =)

2008-03-09 @ 21:13:29
URL: http://bildkulan.,blogg.se
Postat av: Robin

Kul Quiri, att du bestämt dig och din matte för att göra stallet till en av era favvoplatser!

Din matte var jätteduktig när hon red Sally, de såg så fina ut ihop!
Du och jag kommer att ha jättekul ihop men jag gillar inte att du leker med Urax, han är dum och kaxig ska du veta. Jag brukar nita till honom ibland men då kommer alltid matte och säger att en fin colliepojke ska hålla sig för god för att låta sig provoceras av en spånig liten schnauzer.

Vov, vov från Robin, som just har anmält sig till collielägret i sommar, jag valde brukslydnadskursen så att jag får spåra lite oxå.

2008-03-10 @ 09:55:54
Postat av: jenka

*asgarvande Quiri och Jenny* Kul med brukslägret, bara att tuta och köra, kämpa på! Ska försöka hålla Q borta från äcklig snauzer....hi hi hi

2008-03-10 @ 19:30:19
URL: http://quirkan.blogg.se
Postat av: Robin

Vet du vad Quiri? Häromsistens så snodde jag din pinne som du fick lägga ifrån dig utanför porten. Så fort du gått in så vände jag blixtsnabbt och grep pinnen! Den ligger utanför MIN port nu, bara så du vet!!!
Vov vov från listiga Robin

2008-03-11 @ 09:47:33
Postat av: Kakan

Ja, man är så jä..a maktlös. De människor som kan göra
en annan varelse något så ont måste ha haft problem med anknytningen till sin mor som spädbarn eller nått...i och med att inte ett uns empati kan finnas i en sådan person. Det är ju bra att det börjar uppmärksammas mer och mer i alla fall. Så får man hoppas att ALLA som inte tycker att det här är ok bojkottar Kina!

2008-03-12 @ 18:22:13
URL: http://kakrulltan.blogg.se
Postat av: Elin

Nämen, vad säger du... äcklig schnauzer... *fniss* ;) Jadu, jag har haft häst en gång i tiden, eller det var inte så väldigt länge sedan egentligen. Det blev 15 år totalt trot jag... Håller inte alls på nu längre och saknar det inte heller. Jag blev mätt på allt flängande på tävlingsbanorna... OM det blir något i framtiden så får det nog vara en ras som man inte kan tävla med *asg*

Ni får träna för mig med i helgen. Det har varit väldigt mycket ett tag men nu har jag bara 2 tentor kvar, sen aldrig mera en tenta!!! Hoppas allt är bra med er, såg dig bara en snabbis sist. Är ju som mest på flyende fot känns det som, men snart ska det väl bli ändring på det med :o)

2008-03-15 @ 08:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0