Spår (i snö) och uppletande

Idag har vi gått ett trixigt spår (i snö, men tror inte hon använder ögonen) och kört uppletande. Klippte varenda vinkel helt perfekt. Var otroligt noga med framföringen till spåret och tyckte jag hade en osedvanligt samlad Quiri vid spårstart. Tyvär gick hon iväg som skjuten ur en kanon i alla fall men jag kallade helt bryskt tillbaka henne och började om. Denna gång höll jag emot av alla krafter. Sedan gick hon spåret som på räls (men lite för fort förstås....) tog alla apporter, MEN spårade vidare med en i munnen, då ryade jag lite på henne  och hon valde då att komma in.

Uppletandet började med att hon gick iväg på spår, morr, vad är detta!!?? Kallade tillbaka och på tredje skicket gjorde hon vad hon skulle. Plockade in tre saker som jag lagt lite ovan mark för att få upp nosen på henne. Kommer att jobba så ett tag till, behövs. Hade lagt ut en miniliten bit av en fårskinnsfäll, typ 1 gånger 2 cm, ett metallföremål och en liten barnsandal. Tror jag ska samla på mig mera pyttesmå saker så hon måste jobba hårdare med näsan och mindre med benen den lilla Quiri...:-) Även här jobbar jag hårt med framföringen och tycker detta fungerar bra, lite mera krav på fokuseringen. Innan jag går till uppletanderutan så leker vi lite med en grej som jag också kastar ngr meter in i skogen o kommenderar "leta", detta för att tala om vad som är på gång.

När vi kom tillbaka till stan gick vi en långpromenad tillsammans med Malin och Laser, härligt i snövädret! Och Laser är en riktigt härlig hanhund, trots att Q löper så håller han ihop sig, helt otrolig. Dessutom har han haft Q som träningskompis även under höglöpet och har fixat det med!

Nöjd och glad/ Jenny och Quiri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0