DETTA FICK JU INTE HÄNDA!!! + SPÅR

For ut till Ledinge efter jobbet och lade spår till Quiri. Skulle testa att skicka ut henne med handtecken på upptaget och se om hon gjorde det så bra som på skick nr 2 på tävlingen...:-) Lade 3 apporter och slut, mycket vinklar o lite leverpastej i början.

Skickar Q från sittande, med handtecken och "sök spår". Går ut spikrakt och klipper spåret rätt, TJOHO! Litet slag i första två vinklarna men inget att bry sig om egentligen, spåret hade bara legat 40 min... Vi travar på i godan ro och då PANG!!!!

Det knastrar till i högra foten och jag ramlar omkull med en oerhörd smärta i foten! Shit, shit, shit.... Lyckas få in Quiri och lägga henne, tur hon är lite go och rar;-) Sitter där jag sitter och fäller nog ngn tår i ren panik, TÄVLING PÅ SÖNDAG! HUR SKA JAG TA MIG TILL BILEN? MOBILEN LIGGER I BILEN!  Lugnar ner mig efter en stund då smärtan börjar lägga sig o reser mig, foten bär och jag kan gå! Linkar till och med efter Quiri på resten av spåret som hon sköter snyggt (såg inte allt, släppte linan på ett ställe då jag inte hann med...)

Har pratat med en god vän till familjen som är ortoped, han rekomenderar lindad fot och högläge (hur nu det ska gå till, man jobbar ju liksom). Sa att foten bara MÅSTE hålla att gå på på söndag till varje pris, han sa jag kunde hårdlinda men med risk för blodstopp i tårna, men det kan jag leva med 30 min under spåret, bara vi tar oss runt!

Någon som är bra på att lägga bra, hårda stödbandage??

// HELVETE men cooooolt med spårupptaget:-)

Kommentarer
Postat av: Malin

Härligt med spårupptaget! Vi kanske får dopa dig med smärtstillande på söndag. du ska ju kunna gå som folk även på lydnaden också förutom spåret. Men som sagt, det var en jäkla tur att det är föraren som är skadad och inte hunden... håller tummarna för din fot!

2009-04-23 @ 22:45:19
Postat av: Jenny

Ja. är ju helt nöjd med att Q mår bra, jag tar hellre smällen...:-) Fast just nu käns detta INTE kul, stor oro inför om vi kan starta på söndag, inte som foten är just nu...

2009-04-24 @ 06:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0