KVÄLLSLYDNADSPASS

Nyss inkommen från ett härligt kvällslydnadspass!

Körde Högre-momenten (utom hoppet) i ordning men lade extra vikt vid frammåtsändandet och ingångarna på tung-apporten. Detta med gott resultat! Lade ut bitstockarna utan att Quiri såg som förberedelse på fr.sänd, upptäckte häromdagen på OTBK att jag måste öka driften frammåt när jag tagit bort ställandena nu när tempot är bra (hon blir tveksam då inget händer, inga ställanden kommer, och tvekar lite frammåt). Så belöningar ALLTID på detta moment nu fram till tävling! Trots belöningarna håller hon fint tempo idag, skönt.

Började med en full apportering med tungen, fint in i gallopp men tveksam då jag kommenderar fot. Hjälpte till lite med högra handen, in fint då. Gjorde endast ingångarna med boll-belöning då hon kommit i possition, måste bara komma ihåg då att låta henne sitta ngr sekunder innan fot-kommandot kommer så det inte blir strul på tävling, att jag inte hinner kommendera utan hon "tjuvar". Men tror vi hinner sätta det innan dess!

Vet att Q blir rätt mycket mera stressad då ngn kommenderar o vi inte är själva på planen (erfor det på OTBK då Malin kommenderade, hade ljud då...) Annan störning, såsom grillandes ungdommar på planen som idag är ingen fara över huvud taget!! Men får ta med mig denna känslan från våra lydnadspass själva och träna mer på kommendering o d efter en uppflytt, vill inte fresta på ngn av oss en vecka innan start.

Måste också bara säga att finare hund och kompis kan man inte ha, kommer aldrig kunna hitta en ny hund som matchar Quiri, såna här dagar är vi liksom "ett".... :-) Hon är min stora lycka!



//  nöjd Quiri och matte



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0