LÅÅÅÅNGT SPÅR IDAG!

Den snälla, snälla, pigga, unga Malin var go nog att lägga ett spår till Quiri och mig idag, blev hela 1,5 km långt...:-P
UPPLÄGG: 2 timmars liggtid
                    upptag
                    7 apporter? och slut
                    terrängbyten mellan skog, vatten, myr, is och dyligt
                    mycket vinklar
                    tätt med godis i början o under apporterna

Ett riktigt Elit-spår med andra ord!

Hur det gick: Q spårade som en gud hela vägen! Bra tempo redan från början, slog i princip inget alls i spåret trots att det gick över vatten och is-täckta områden, gick av ngt ibland men löste det kvickt och otroligt imponerande utan strul. Malin hade gått nere i ett dike med vatten och där var det lite "strul", Q ville gärna tro att det gick över diket, men löste även detta utan ngr större problem.

Men......... Gick över 1:a apporten utan att reagera alls. Sedan fortsatte det i princip i samma anda resten av spåret förutom på slutapporten.

Att skylla på.......:-P : Pinnarna var nya o hade legat i skogen o "färgat till sig". Ngr av dom låg svårt till, 1 till och med i lite framflytande vatten.

Fundering: Med detta fokus och underbara spårarbete kanske apporterna inte "kopplas på"? Kanske MÅSTE göra lite mer jippo på apporterna igen, då och då alla fall?

HÄRLIGT att den fina känslan finns kvar, då var det ingen lyckträff i Marma, vårt jobb under vintern har gett resultat, TJOHOOOO! Ska lägga lite spår nu innan tävling då jag kollar av lite med apporterna...

Lade ett spår på fält till Laser med massa konstiga vinklar, lurade Malin och det var meningen. Stora bitar var Laser riktigt fin och tog täta vinklarna riktigt snyggt. På andra ställen var han rätt underlig.....? Vi var lite frågetecken. Så lade ett till i skogen då Malin höll honom rätt kort, för att kolla hur han skötte vinklar och så. Då gick han överhuvudtaget inte ner med nosen i spåret!!??! Det vi kunde komma fram till var att här ska läggas spår med lååååång liggtid, bara att köra på!

TACK MALIN för fin-fint spår, tur att du orkade! Jag är helt slut nu, hur ska det funka på tävling!! :-P


// mycket nöjd Jenny och mycket nöjd Quiri

Kommentarer
Postat av: Malin

Kul att lägga spår till er och testa Q idag! Mest imponerande är väl att hon inte brydde sig om vilt! JAg är också trött nu, behöver lägga en massa långa spår oftare så att jag tränar upp mig lite tror jag... kan bjuda er på fler spår nästa vecka!

2009-04-09 @ 20:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0