MARMA-LÄGER MED UNDERBAR KÄNSLA!

I lördags var jag och Quiri med Laser och Malin på deras debut i apellspår. Tyvär ingen uppflytt men bra känsla och nytt försök och garanterat en uppflytt om 2 veckor, spännande....=-)

Åkte till Marma på eftermiddagen för att sluta samman med resten av träningsgänget som var där på läger. Trevlig kväll med härligt sällskap.

Startade söndag morgon med att lägga ett låååångt spår i skogen till Q, massor med vinklar och även ngn spets, 6 apporter + slutpinne, hur skulle jag orka harva efter den galna Quirkan i detta spår??? Hon som dessutom vilat sig igenom hela lördagen...

Per-Erik och Susann skulle göra mig sällskap men ville gå sina egna spår först så de skulle vara säkra på att de orkade gå dom alla fall, och förberedde på att de kanske inte hängde med heeeela vårt spår, det var ju långt och det brukar ju gå i en rasande fart :-/ MEN..........! Släpper på Quiri och hon är som den perfekta spårhunden! I spår-kärnan, lagom tempo, klipper vinkel på vinkel och håller samma mått hela spåret, orkar bra också trots att det var längesen vi gick riktigt långt spår!!! Känner mig så glad och oxå liiite stolt, det har betalt sig med ett strukturerat och konsekvent tänk i vår spårträning under vintern, OCH, jag måste ju ha tänkt lite rätt också!?

Efter lunch hade jag 2 kortare spår som P-E lagt ut, upptag, 2 vinklar och slut. Nu hade vi Tomas Ivarsson med som instruktör, hade ju på morgonen berättat om våra "problem" med spårningen, men fick ju revidera lite... Men visste ju inte hur hon skulle vara nu, kanske en lyckträff på förmiddagen? Nädå! Inga kommentarer sa Tomas, jättetrevlig i spåret och bara fortsätta med tänket på påsläppen så skulle det här vara klockrent:-)

VARFÖR BLIR MAN FRISK NÄR MAN VÄL FÅR TID HOS DOKTORN???? :-p


// kan inte kännas mer bra!

Kommentarer
Postat av: Malin & Laser

Jag lägger gärna ett spår åt dig nu i veckan, för jag är sååååå sugen på att också få se detta mirakel :) Men det är inte så konstigt tycker jag, någon gång måste ju även Q förstå att det går lika bra att spåra i lagom takt. Och att hon är en super-spårhund visste vi ju redan!

2009-04-06 @ 22:49:11
Postat av: Sussie

Jag tror fortfarande inte på Q har sprungit i spåret :) ;), hon gick så himmla fint och nogrant, jättekul att se, ni är jätteduktiga.

Ha det så länge

Kram Sussie och Orponet Svinto

2009-04-07 @ 08:46:46
URL: http://www.svindra.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0