LITET LYDNADSPASS

Fria följet: Ett kort fritt följ. Men det är så roligt att hon verkligen köper vänstersvängarna och stegförflyttningarna till höger och bakåt nu när jag belönar bakom vänster bog med godis "a´la Malin" Tänk att jag ska ta sån tid på mig innan jag fattar en grej och börjar testa det! Vissa saker har det varit så med alla fall men vissa har jag köpt på en gång och kört. Mycket trevligt litet fritt följ idag alla fall. Tragglade inte så långa sträckor utan meckade mest med svängar och så.

Ink: Körde en rak inkallning med endast ett ställande och belöning bakom direkt. Kanon.

Fr. sändandet: Jodå, här har vi lite att fila på... Idag svajjade Quiri rätt friskt trots att hon visste att belöning låg framför. Men hade lagt in 2 ställanden på första skicket då hon brände iväg för fort i trav och sedan kom svajjet. Vi körde ngr vändor men blev inte riktigt bra. Men vill inte nöta för länge med detta moment då det känns som hon ledsnar och det oftast inte blir bättre då utan snarare sämre.

Krypet: ÄNTLIGEN! Idag hade vi den härliga känslan tillbaka i krypet. Har haft det lite tjorvigt sista gångerna vi tränat då Q känts seg, tittat bort och gärna fastnat i starterna och annat konstigt. Har känts osäkert. Men idag var det perfekt! Belönade med kattmat mellan framfötterna innan jag satte henne:-) Körde bara ngr svängar, halt och kollade av och kände det var så bra så slutade då.

Skallet: Jättefint! Avslutade efter ett låååång skäll-pass.

Metallen: Kommer in fint med en skallrande apport. Men bråkade inget utan bara genomförde. På ngt kast kom hon in i trav och har överlag temposänk in på slutet mot mig.

// kul litet pass efter välbehövligt avbrott i lydnaden (ska ta det lite piano ett tag till, gör oss gott:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0