INTE SÅ MYCKET TRÄNING......

........men lite annat bus och skoj! Idag skulle min bil in på verkstad kl o7.00 i Uppsala, skittidigt, på min första lediga dag.... Lämnade den på Upplands Motor och lastade ur hundarna, helt hysteriska, fick ju skämmas för mecken! Tog en promenad hem till mamma o pappas lägenhet för att häcka där tills bilen var klar, snacka om beroende av bil:-/Väl i lägenheten så skötte sig dom bara bra, gick och lade sig efter att ha nosat o letat efter Leon, syrrans hund, en stund. Nyttigt för Mischa att gå i stan, hon tror nämligen att ALLA som man möter är potentsiella polare, speciellt om de dessutom pratar i mobilen, dom kanske säger ngt till henne!!??? Men det blir bättre och bättre. Men blev såååå MALLIG! En dam stoppade oss och sa att jag hade 2 stycken otroligt vackra hundar:-) Jag vet ju att jag har det, men kul att höra från ngn främmande! ;-)



För övrigt har Mischa börjat ta sig ton ordentligt de senaste dagarna.... Har inga trevliga promenader nu, inser att det kanske hade blivit snäppet bättre ett tag men nu är botten nådd. Har idag tvingat henne att gå vid sidan, när vi var i stan och gjorde det så inser man hur jobbigt hon har det, slickar sig runt munnen, gäspar och allt möjligt annat fix
. Kan kanske bero på bristen på träning, kanske hon är som farmor.....?? Men jag upplever henne som stökig och kaxig över lag sedan ett par dagar bakåt, käften går i ett och ska bita i precis ALLT, byxor som jag klär på mig, täcket, kopplen, gärna på  Quiri (men bara lite löst och snabbt), och hon har svårt att stoppa sig själv för tillfället, nu är nog den förssta RIKTIGT jobbiga åldern kanske.


Blir lugnt i morgon på Julafton men sen måste det TRÄÄÄÄNAS! Jag längtar och vet att Q och M gör det också, vi har ju massor att fixa med! :-) Malin, du e väl påååå??????

Bägge hundarna har haft magsjuka under ngr veckor men nu äntligen verkar det ha släppt sen ngr dagar tillbaka. Tyvär har kompisen Yatzy också fått det men hoppas hon blir frisk fort.


I övrigt har hundarna haft otroooligt mycket skoj med varandra i snön! Har precis varit ute och de har lekt i djupsnön ganska länge på ett fält. Värmde av dom på vägen hem och släppte dom i trädgården. Dom var visst inte klara än!!! :-) Lite mera bus blev det..... Jag ser till att bägge har ngt i munnen (speciellt Q) så leker de jättefint och jagar varann, gillar inte närkamper, skaderisk, och så här funkar det strålande!

EN RIKTIGT GOD JUL TILL ALLA SOM LÄSER! Hoppas på mer tränings-skriverier efter julafton ;-)

// GOD JUL




Kommentarer
Postat av: Malin & Laser

Ringer dig strax!

2009-12-23 @ 14:59:57
Postat av: Annica & Boggie

Hej!!

Läst just Pm för lydnadshelgen, blir super bra. Kanoners med ridhus. Bra jobbat av dig och Malin, uppskattas väldigt mkt!



Önskar er en riktigt God Jul och om vi inte ses innan, ett Gott Nytt År!

2009-12-23 @ 17:16:57
URL: http://www.rambowsboggie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0