JULDAGSLYDNAD

Jag och Malin träffades på juldagseftermiddagen för ett lydnadspass. Tyvär med en matte som INTE var så himla glad.... Vi hade fått en stor fin Biabädd i julklapp som Mischa fick ligga på i bilen hem från stugan, det var bara småsmulor kvar av en a kanten när jag skulle lasta ur hundarna... :-( Jätteledsen så klart, och förvånad, har akldrig betett sig så i bilen förut!

Började med Quiri och hon är ju som hon är nu. Ska försöka träna lite lydnad varje dag här i under ledigheten, hon är överladdad. <Det ryker ur öronen och vibrerar i kroppen men Malin har påminnt mig om att hon är så här innan löp och så så bara att låtsas som det regnar och vara lugn. Men fräste i åt henne på krypet då hon kröp framför mig, kan bli värre då när hon är så här men hon köpte det faktiskt och kröp ngr steg i position. Tog fram tungen också, får inte glömma den! Men höll mig till våra ingångsövningar även med den:-)

Mischa blev snabbt förlåten efter slakten av Biabädden! Jäklar vilket fokus hon får när vi tränar ihop!!! Mycket fin in i position och söker sig in på eget bevåg, fiiina lilla tjejen:-) Tränade lägganden, ska INTE lägga henne vid sidan då hon har tendens att vika rumpan, kanske för att se mig?? Bara lägganden framifrån ett tag framöver. Men börjar förstå kommandot ligg nu, kul!  Tog även apporteringen med avlämningar, börjar funka! Men fortfarande mest på huk. Fick lyfta tungen ett par gånger då vi händelsevis råkade sitta brevid en sån på planen, tung var den sa Mischa, men häftig!! :-)

Fikade och snackade en del efteråt, mysigt. Avslutade med en promenad, ingen trevlig syn när jag plockar ut hundarna ur bilen och Laser väntar utanför, bägge helt rabiata, här måste bli ordning och reda! Tyvär är det ju Quiri som står för intensiteten här, lär lilla M detta med, funkar inte i längden! Tog tag rejält i Q och det känns rätt otrevligt men jag måste ju tyvär.....

Mysig kväll, och idag ska jag nog åka ner igen för ett pass på egen hand då Malin och andra tränar sök.

// mysigt med ledigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0