SPÅR OCH LYDNAD PÅ KBK

Idag mötte vi upp Marie och Yatzy för lite sällskap i träningen på klubben.

Började lägga spår på fältet. Quiri fick ett på ca 150 meter ca med snusdosa på slutet. Flera vinklar, frusen mark med lite snö som föll under liggtiden. Liggtid ca 1 timme. Upptag. Har bestämt mig för att spåra i lina och halsband nu för att minska stresspåslaget. Får man tävla med det??

Hade en lugn härlig Q på påsläppet, superfint upptag och tuffade på underbart fint i köttbullespåret. Hade lagt i varje steg i början ich var fjärde bitvis, inget större påslag i fart vid uppehållen idag! Gjorde en sååå fin liggmarkering på dosan, mycket nöjd med henne idag min lilla Gurka;-)

Mischa hade ett ca 30 meters spår, liggtid ca 2 timmar med snö som fallit inder tiden det låg. Tyvär så lägger jag bara hennes foder i då hon går på diet, går ju gärna över detta ibland, så längtar efter att lägga korv e d, tror jag kan göra det snart, är övertygad om att det ej är foderallergi utan damm o kvalster.... Fin vid påsläpp men sedan kaos, hade ingen aning om vad hon gjorde, för svårt med frusna marken och snön uppepå, tog av henne efter 1,5 meter och sket i det, känns som ett bra beslut, inget att fundera över tycker jag.

Lydnad på Q var positioner vilket funkade bättre idag. Även apportingångarna kändes ok, lite vridningar för att kolla Yattan emellanåt bara, irriterande, hmmm.... Körde ink m ställ o lägg o meckade lite med det, känns bra, måste nog underhålla detta tänker jag.

Lydnad på Mischa var positioner som känns sååå bra idag, inga bett och knappt inga hopp o studs, hon e såååå fin! Lite platsliggning också, ligger fint men smög upp en gång men känns som hon köper att jag lägger tillbaka, tryggt känns det.
Testade apporten idag....... Plockar upp den o lämnar av, TJOHOOO! Bara att ta det fint o lugnt så blir det nog bra det här!

Efteråt tog jag och Marie en promenad med hundarna, härligt, även om det är lite tufft att gå med alla tre, mina är ju inte så bra på att gå fint i koppel...:-/

Men sååå glad att det nu är fruset ute, rent och fint! Mitt nya liv börjar nu!!!;-)

// härlig dag med hundarna

Kommentarer
Postat av: Malin & Laser

Du får tyvärr inte tävla i halsband

2009-12-14 @ 21:45:42
URL: http://malinkarlsson.bloggspace.se
Postat av: Patrik, Bonnie och Demi



God Jul och Gott Nytt År på Er. Tar vi nya träningstag efter julgröten



2009-12-22 @ 21:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0