LYDNAD PÅ KBK MED KNUTBYGRUPPEN

Igår hade vi en härlig, solig dag på Kbk med massa ekipage, tror vi var uppåt 10 st! Körde frammåtsändandet och de svårigheter jag väntat på skulle dyka upp visade sig. Q stannade inte på kommandona men ser det som ett bra tillfälle att få tala om för henne att det faktiskt ska åtlydas! Ett taskigt ställande under inkallning gav mig också en klockren anledning att korrigera henne att lyssna bättre, har ju aldrig hänt där förut heller, inte så tydligt alla fall.

Körde sedan krypet 8 meter med halt, fin Quiri där, fick kommentarer att hon faktiskt är riktigt låg :-) Hade inte RIKTIGT samma fina, jämna känsla som tidigare men fullt godkänt, man höjer ju kraven.... ;-) Skallet är ok, tror det gav effekt från i torsdags då jag fick korrigera att hon skällde då hon inte skulle, så igår gjorde hon rätt. Därefter apportering men med träapport, håller kvar med det och kast med boll. Gick ut med apporten en gång för att få in det, gör ju så med tungen. Körde också ingångar, Q skötte sig fint men JAG fick tupp-juck och tog in henne en gång runt mig och tog apporten från henne vid sidan, hur STÖRD får man vara!!!??! :-)

Körde också hoppet med fint resultat. Men har ju kunnat sätta henne på kommando på andra sidan hindret efter hon tagit kongen, men det satt lååångt inne igår, ska dela på detta ett tag. Ser det inte som ett problem, har bara haft lite tur tills nu.

Lade också plats och gömde mig, inga problem förstås!

Fria följet var rätt uselt med ljud och så men å andra sidan körde jag superkort bara som uppvärmning...

//solig dag med vårkänslor

Kommentarer
Postat av: Anonym

Å så körde ni stegen också!! Den kommer bli bra

2009-02-22 @ 11:23:32
Postat av: Anonym

Ja men just ja, startade ju upp med stegen också, glömde! Bara att köra med fotkommando och hoppas på det bästa.

2009-02-22 @ 16:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0