RIDHUS-TRÄNING IGEN, NICE:-)

Igår hade vi turen att få låna ridhuset igen, seeeent på kvällen, kl 21.00, men ändå! Vi började med ett kort pass med Ami o Robin efter ett noga genomtänkt upplägg. Visar sig att Robin nu verkar börja hajja possitionen i fria följet, jag har aldrig sett honom suga fast som han gjorde idag! Kul!

Laser och Malin körde ett "roligt" pass då de jobbar massor med ledarskapet nu. Bra för Malin att få ha lite "fina stunder" och göra några av Laser-pojkens enormt fina moment. Apporteringarna är helt grymma, satte ihop dem men ingång igår utan problem, störtskönt att se!

Q och jag körde fritt följ först. Tog lååång tid innan hon fokuserade men hade också varit rätt lekfull och busig med henne innan i ridhuset, fixar inte riktigt det men matte tycker det ät härligt att bli lite så ibland:-) Sedan körde jag krypet och som vanligt kände jag mig lite orolig att ngt skulle gå snett. Ritade upp 8 meter med mittmarkering för halten och satsade på att bara gå rakt men beredd att lägga vänstervinkel om det skulle behövas. Men jäklar vad fint hon kryper nu! Att se spåren med hasavtryck i sanden värmer såååå. Malin berättar att det syns att Quiri gör allt för att hålla in rumpan och krypa rakt, min Gurka e sååå bäst! Skall därefter, skutt med frambenen och en del korrigering behövdes då hon gafflade en del då hon inte skulle. Sedan apportering, bara med träapporten än så länge med kast av kongen på ingången. Ingen orsak att använda tunga apporten ännu, tror nog hon för över de snabba gripandena och farten till den när det blir dax!

Härlig fika och eftersnack, alla otroligt nöjda med kvällen tror jag!!??!

/ Undrar när problemen ska börja, gått så bra så länge nu??!



Kommentarer
Postat av: Ami och Robin

Hej!



Det var sååå kul igår! Robin börjar bli så fokuserad och det trots att luften dallrar av löptiksdoft som han känner. Men ändå så koncentrerar han sig på mig när vi tränar på ett så härligt självklart sätt nu. Förr kändes det mer som en ren händelse när han gick bra.

Och det är så kul att se era fina hundar, jag lär mig något nytt varenda gång.

Vi ses i kväll för att kånka TV och i morgon på rolig träning i Knivsta!



Kram från Ami och Robin

2009-02-20 @ 14:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0