UPPLETANDE OCH LYDNAD

Idag var vi i Broby och fick hjälp med uppletandet av Malin och Ami. Jag figgade först i söket och därefter uppletande med Quiri. Malin gick ut och var "pop-up-gubbe", jag säger "titta" högt till Q så att även Malin hör, då kliver hon fram och droppar sakerna och rör sig tillbaka till stigen. Säger "titta" igen till Q så hon flyttar blicken ut i rutan och skickar henne då. Gjorde två såna om gångar och tredje gången lade vi ut tre saker. Hon häll ihop på alla skicken och dessutom fina ingångar. Har ju varit lite noga med ingångar och avlämning på sista tiden vilket resulterat i att hon visar tendenser till att gå in och FÖRBI mig, aja baja.... Idag drev jag upp henne mycket med tjo och tjim hela vägen in och när hon är nära kommenderar jag ett rätt hårt sättande, KLOCKRENT idag, funkar fint!

Mycket nöjd med uppletet!

Åkte till UBK för kortare lydnadspass. Körde fria följet, trängde en del, taskigt underlag också, så säger inte så mycket om det. Höll ihop fint bitvis men det tog en stund.

Några apporteringsövningar med bollkast på ingångarna, funkar smidigt!

Frammåtsändande med Ami och Malin som grupp. Lade belöning som Q såg att jag lade ut åt ena hållet men chansade på att skita i det åt andra hållet. Skickade först mot belöning. Riktigt fin och klistrade inte idag utan gick ut på första kommandot. Lade i väg i galopp ett par gånger efter ställandena men helt ok, har kontakten med mig. Skicken åt anmdra hållet kändes ännu mer tillfredsställande. Gick ut fint, lugna starter och fin kontakt men med driv frammåt! Hellyckat kort men givande pass!

// Nöjd och belåten med Quirkan idag

Kommentarer
Postat av: Malin

Quiri gick fint idag! Uppletet kommer bli bra! Och andra sträckan på framåtsändandet var riktigt fin. Tack för att du hjälpte oss med söket, det är ovärderligt för oss med så bra träningskompisar!!

2009-02-08 @ 15:56:46
Postat av: Ami

Hej Jenny!

Ja, det är kul (och nyttigt) att se dig och Quiri nu!

Jag håller med Malin: TACK för din hjälp med söket, både med rent fysisk assistens och även att du kan se på oss och våra hundar och ge oss konstruktiv kritik!



Kram från Ami

2009-02-09 @ 13:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0