LYDNADSLÄGER

Lite uppdateringar efter en hektisk period....:-)

Hade lydnadskurs för Jimmy Söderbäck på KBK i helgen. Hela huvudet bara snurrar av tankar som inte riktigt har landat ännu! Blev lite sena kvällar så klart också så man var lite mör på söndagen när man kom hem...:-) Dessutom blivit sjuk nu, inte kul.

Ett bra tänk kring hur man använder hundens drifter för att få det man vill i lydnadsmomenten är en av de stora bitarna jag tar till mig från kursen. Inser också ännu mer hur viktigt det är att hunden har ngr av dessa bitar i sig för att de ska fungera bra i brukset. Anser nog att många är lite för rädda för att låta hundarna få vara "driftiga", är lite rädda att det ska bli för mycket. Och SJÄLVKLART kan det bli det men man behöver inte stävja MINSTA lilla gnista hos hundarna:-)

Får nog reda lite mer i tankarna kring detta. Quiri var/är skendräktig men skötte sig fint på kursen. Hade tyvär en del pip på henne men underlaget var svårt, jag rörde mig dåligt och var säkert inte tillräckligt fokuserad. Hon gick riktigt hyfsat på lördagen och lite sämre på söndagen, i det stora hela nöjd.

//Trött och sjuk, vill TRÄÄÄÄNA!

Kommentarer
Postat av: Malin & Laser

Jo jag har problemas in the hals vettu..... :( låter som om jag inte gjort annat än druckit whiskey och rökt de senaste 50 åren typ... Hade feber idag men känner mig piggare på kvällen! Känns lite hoppfullt :D Träningssugen? skoja inte att jag är ;) Är visst ledig imorgon, hoppas på att känna mig frisk då! Synd på all snö, annars hade det blivit spår. Men upplet känns lockande! Hade varit ännu roligare om DU och QUIRI hade kunnat vara med. Vi börjar sakna er nu, länge sedan vi tränade sist. Laser hälsar till sina valpar! Han räknar kallt med att Quirkan inte har vänsterprasslat då under höglöpet ;) Krya på dig!

2009-01-27 @ 21:53:57
Postat av: Robin

Bra Laser, att du tar på dig faderskapet. Då slipper min matte betala underhåll!!!



Robin

2009-01-28 @ 10:59:42
Postat av: Laser

Robin din gigolo! Hands off my bitch!!

2009-01-28 @ 12:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0