SPÅR OCH UPPLETANDE

Hängde på sök-gruppen (för sällskaps skull) ut till Anna-Gretas marker för ett spår idag. Svårt spår med markskiften, massa vinklar, svår terräng med berg och nedhopp mm.

Upptaget gick bra, fick ta tillbaka en gång då hon gick allt för snett, men sedan tog hon FRAMSPÅR!  Tempot var tyvär lite för högt och forserat idag, inte fullt så behagligt som senaste tiden. Därför brände hon över de första 2 vinklarna med ett par meter men tog sig i kragen och skötte de andra vinklarna bättre. Upplevde henne lite flamsigare och hetare än hon varit sista veckorna i spåret men hon reder ju ut även svåra spår ändå. Fast ska hålla tillbaka av fulla krafter nästa gång om hon är så här redan från början och se om hon lugnar ner sig ngt då. Plockade pinnarna fint trots att jag "trampat ner" några av dom lite i marken, duktig Quiri! En tog hon upp i munnen och tänkte trava vidare med men då fick hon en arg matte på sig, bra att få tillfälle till korrigering nu när jag har lite mer "lydnad" i markeringarna. Annars känns det som att de nya markeringarna kommer att bli toppen! Körde "sitt" idag då hon visade tendenser till att hellre göra så på förra spåret.

Uppletandet, jaaaaa, vad ska jag säga...... Bara en slutsats: Börja om med de första övningarna med lång, smal korridor i relativt lätt teräng. Bara sak längst ut. Är fortfarande skeptisk till att ha synretning så ska försöka få in tänket "UUUUUT" i korridorerna och se om inte vi kan få slut på tramset (vad det nu är hon gör??) i rutan. Överhettad var hon idag, kan ju bero på frustration??

// tankfull...

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, det där uppletandet är inte lätt att förstå sig på! Quiri har så mycket i sin ryggsäck, svårt att stoppa ner vårt uppletandetänk ordentligt i den ryggsäcken... Tror också det är klokt att göra som du gjort från allra första början. Man tycker ju i alla fall att hon då skulle återgå till hur hon jabbade förr... Jag har bränt mina sista krafter idag, var så exalterad i morsse över sökträning och nya marker. nu är jag halvdödens känns det som.

2009-01-06 @ 21:26:28
Postat av: Jonas

Jag tycker du får vara lite trevlig och ta dig tid och slänga upp mer bilder hörrö =) roligare då!!

2009-01-09 @ 09:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0