SPÅR, UPPLETANDE och LYDNAD!

Jättefint upptag idag! Tjohoooo! Gick ut fint på första skicket och kollade av åt fel håll men vände åt rätt! Det e mattes Quirka det:-)

Var snudd på lite för intensiv för min smak i spårandet, men å andra sidan kanske jag var lite "kinkig" då terrängen var rätt jobbig emellanåt... Tog apporterna fint men är lite kluven över att komma in eller sittmarkera, idag kändes det som att hon glatt ville in till mig!!??? Nöjd med spåret, speciellt upptaget:-)

Började från början med uppletandet. Fungerar bäst att lämna Q på stigen och hon tittar på då jag lägger ut 2 föremål. Inte så mycket stoj och belöning efter första skaen, då "glömmer" hon bort att det fanns en till och går ut lite sämre på nästa skick. Nöjd med resultatet idag, bara att bita i "sura äpplet" och gilla läget, något har blivit knas i uppletandet och bäst att börja om från början igen...

Lydnaden på KBK kändes bra! Quiri kändes otroligt trevlig i intensitet idag. Fint fritt följ och testade full-höjd på brukshindret. Hon tar sig över, men inte är det samma smidiga gummiboll som för 2 år sedan.... Men hon är ju faktiskt 7 år nu...

Inser att våra frammåtsändanden hänger på håret, kommer ha svårt att hinna med, hur ska jag få ner farten utan att "mickla" för mycket??? Kom på idag att jag tränat hela momentet mest på sista tiden, ska plocka ner det mer och se om vi kan få ner tempot lite.

// Toppen-tränings-dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0