HELDAG MED HUND: LYDNAD, SPÅR OCH LITE ANNAT

Igår så började vi dagen med lydnadsträning med tisdags-gruppen kl 9.00. Malin var gullig och ställde upp för att rätta till MIG i framföeringen av Q, har kört en del själv och känt att det är dax för en genomkörare!

Vi jobbade med att rakrikta Quiri i både halter och framföring i fria följet. Jag har en hel del dk i kroppen i halterna för att få henne rak, nu gjorde vi så jag kan styra upp Q med handen i stället. Inte helt lätt för mig kan jag säga, måste ha ngn som är på mig:-) Helt tyst och HÄRLIG hund, har fått tillbaka min "gamla" Q som hon var innan löp och för-löp, något mer kontrollerad, men det gör ju inget....

Metall och tungapportering gicks igenom, bara brände på som attans, får ha det så här ett tag, jag VILL ha till farten bättre och så ska jag mickla och grotta runt med ingångarna oxå, men gör det iutan apporterna än så länge.

Avslutade med stegen som jag tror blir helt bra snart, kör med godis så hon inte smiter ner med bakbenen.

Sedan for jag och Malin ut till Vadet och lade spår åt Laser och Quiri. Erkänner att jag var lite nervös för hur hon skulle vara, har ju varit knas i sista spåren under löpet... Gjorde ett upptag en ganska bra bit ut på en liten stenknalle med lava på som bjöd på framspår. Mycket vinklar direkt på, en vinkel i spåret lade jag helt fräckt ca 2 meter efter ett  nerhopp från en bergsknalle, spännande..:-) 3 pinnar och slut och rätt ok terräng med passage förbi vildsvins-bök.

Tog upptaget bra och spårade i ett underbart tempo! Tog glatt alla pinnar och vinklarna bara bra. Gick över ngn men lugnt och metodiskt jobbar hon ut den utan tidsspill. Gick sedan med på Lasers spår och jäklar vad han är självklar i sitt spårande nu, känns så jäkla tryggt, skam den som ger sig Malin!!!!:-)

Avslutade kvällen på klubben med att hjälpa till på tävlings-träning. Videofilmade och hade diskussioner efteråt, givande och lärorikt.

// störtskön dag och kväll

Kommentarer
Postat av: Malin & Laser

Japp, känns väldigt tryggt att gå bakom Laser i ett spår nu!

2009-07-09 @ 18:31:44
URL: http://malinkarlsson.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0