SPÅR OCH LYDNAD (OCH SKOTTRÄNING)

Igår åkte jag, Ami och Malin till Broby och lade spår. LIte spännande blev det då det var bärplockare i markerna och det är ju inte direkt mycket mark där så de hyade klampat runt i våra spår rätt duktigt!

Quiri superhet när jag tog henne ur bilen, kunde "gamla Q" vara tillbaka??!!

Mycket bra upptag, kollade av fel en bit, så jag trodde det blev bakspår, men vände fint och så var vi iväg. Fick stooora problem efter ca 100 meter, bärplockarnna hade varit där.... Men hon redde ut det och tog resten av spåret med bravur! Extrakul är att det funkar så himla bra med kattmaten på pinnarna, hon kom in med dom så himla fint igår igen:-)

Sedan åkte vi till UBK och mötte upp Peppo och hans otroligt härliga A`Ztrid, eller Ztrida som hon kallas. Liten Malle-flicka som Peppo säkert kommer att göra ngt bra av...!

Quiri var het på fria följet och hade ljud.... Men jag var superdum. Lät Malin gå iväg till andra sidan planen för att lägga ut kampstock för frammåtsändandet och Peppo stod på planen och höll den andra bakom ryggen. Om man ser vad Q och Peppo fick göra tillsammans sist de var på planen så förstår man att Q var laddad och undrande (SKYDDSÖVNING, busen..) Och Q blir ju rätt stirrig när det hände så där mycket så borde ha gett henne en chans förstås. Men blev tyst efter ett kort tag men trängde.

Körde ngr elitmoment som känns rätt bra för tillfället, inget nytt under solen:-)

Idag fick Quiri ligga 3 platsliggningar med skott ute i Risberga. Laser skulle öva sig lite att ligga med skott och andra hundar så Q och Acke var inhyrda, stabila pensionärer:-). Allt gick strålande bra, Laser låg där han skulle och Malin fick in en korrigering då han skruvade sig runt på ett skott lite för mycket, ok då sa Laser jag försöker väl noncha det då! :-)

// kul, kul med träning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0