SPÅR OCH UPPLETANDE I BJÖRKLINGE

Var ut till Björklinge i går kväll tillsammans med Malin och vår nya träningskompis Jessica för uppletande och spår.

Började med uppletande, nästan fullstor ruta. Malin figgade och slängde ut 3 saker längst ut. Quiri jobbade helt ok, drog upp henne rejält innan då jag tyckte hon hade det lite segt när vi körde uppletet på UBK här om dagen.

Q jobbade helt ok men vi måste fixa ingångarna bättre. Ngt skick var inte ok utan fick ta tillbaka henne. Var nog snäppet för het och uppdragen på mig, inte fullt så "med" som jag önskade men inga stora problem, lite mer korridorer på det här:-)

Spåret: 4 pinnar + slut. Långa pinnen låg mitt i spåret och hade liten pinne som slut. Liggtid ca 1.5 timmar??. Upptag som bjöd på framspår men låg en bra bit ut, 2 vinklar direkt efter det och spåret bestod sedan av en hel del vinklar, bl a en spets, och slutet bestod av en ganska lång raksträcka, bra för uthålligheten. Hade fallit lite regn på spåret under liggtiden.

Arbete: INGA KOMMENTARER egentligen, helt outstanding Q idag! Upptaget fint, vek lite höger men rätade upp sig och analyserade faktiskt!!???!!! Resten av spårjobbet går inte att säga ngt om, missade i och för sig första pinnen men tog resten strålande. Det är detta jag vill ha och vet att jag kan ha med denna otroligt duktiga spårhund!

// grym känsla:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0