LYDNAD I REGNET

Har kört ett litet lydnadspass ikväll. Vill inte trixa och fixa för mycket då hon är lite knepig nu då hon löper men jag blir gaaaalen och hon med om vi inte gör ngt under våra lediga dagar, hon tjatar sönder mig:-)

Fixade med stegförflyttningarna och vändningarna på stället, tycker detta fungerar riktigt fint nu. Jag ger lite dubbelkommando med kroppen fortfarande för att hjälpa henne att kontrollera bakdelen, ska göra det ett tag till.

Filade också på frammåtsändandet. Går rätt hyfsat, kör med långa skick så att det ska bli enkelt på tävling och inget "svaj" då det inte händer ngt på länge, har sett viss belägenhet för detta ju. Klistrade vid min sida en gång, tror detta beror på att hon e lite knepig med löpet.... Hon blir liksom lite överdrivet känslig.

Krafitiga rörelser i skallet, fick säga till där. Gick tillbaka till mitt rätt kraftiga dubbelkommando med att luta mig lite över henne och då gick det finemang. Var faktiskt Malin som poängterade detta för ngr dagar sen, att jag faktiskt inte gör det längre, kanske dax att köra lite så och ta bort det långsammare, har bara glömt bort det på sista tiden:-)

Annars så lade jag mycket tid på ingångarna. Har ju inte direkt filat på dom förut. Hade henne sittandes och också gående framför mig och när hon var riktigt nära trillade det ner godis i munnen:-) Hon tyckte detta var riktigt kul tror jag och behöver få henne lite närmare mig för att jag ska vara nöjd.

Krypet kollade vi lite på också, vill passa på i blötan:-) Men Q har inga problem med att bli blöt på magen alls, skööönt!

//trix och fix med löptik

Kommentarer
Postat av: Malin & Laser

du får väl lägga in ditt dk på skallet de gånger det behövs numera. när det inte behövs så dinns ju ingen anledning... är ju jättebra att det blivit så säkert att du till och med glömmer bort att göra dk!

2009-06-19 @ 13:08:50
URL: http://malinkarlsson.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0