MIDSOMMAR

Jag och fröken Q åkte till Fallsboda och Sissi, Erik och lilla Ellen. Tog med oss Johan (JC) dit också. Vi började med sillunch och öl, smarrigt! Som tur var så stoppades katterna, Scar och Sabor, upp på övervåningen så Quiri kunde få vara med inne, även mattor stoppades bort p g a löpet...... Sjyst av Erik och Sissi! Efter lunch tog vi allesammans en härlig promenad på skogsvägarna, Q äääälskar när vi är flera, kul att hålla koll på. Men svårare sedan när vi kom tillbaka till gården!:-) Oj, oj, oj, då spred alla ut sig, massor att göra sa Q!

Fyrhjulingen åkte fram och Q har helt klart kvar sin "hang-up" på hjul och mototfordon men gissa om hon lärt sig kontrollera sig! Med ett lätt "här" kan jag få henne att låta bli fyrhjulingen och lugnt titta på. Lät henne springa med när Erik och Johan körde iväg men det var inget kul när inte morsan satt på, hängde bara med typ 20 meter. Sedan när jag provade, under låg fart var det värre, hon korsar fram och tillbaka FRAMFÖR hela tiden, ingen bra idè det där... Nu förstår jag varför de körde FORT som f...n ute i Helgesta där Q bodde förr. det var väl för att få hundarna att springa brevid....

Hur som helst har både jag och Q haft en härlig social midsommarafton på landet med god mat och bra sällskap! :-)

Idag har jag hittat ett skitkul sätt att leka med Q och låta henne springa mycket UTAN tvärstopp o d. Använde mig av fotbollsplanerna och lade ut 1 föremål i varje ände (ska ha flera med nästa gång) Skickar henne sedan kors och tvärs med snabba avlämningar emellan, helt perfekt aktivitet där inte matte behöver anstränga sig så mycket. Lite lagom pauser emellan då vi tillsammans lägger ut föremålen. Dessutom funkar detta då hon är otroligt kontrollerad emellan, laddar inte hysteriskt i väntan på skick utan förjer med lugnt efter vi lagt ut sakerna, härligt!

Nu väntar jag på sms-svar från Malin, vi vill ha sällskap på hårde spår ikväll, kanske parkeringen vid Gränby köpcentrum??? Eller grusplanen brevid där tivolit var??:-P

//mysdag i Fallsboda, trivs där båda 2!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0