OFF-THE-TRACK-PROMENAD....

Just inkommen från en långpromenad i Nåsten. Ihållande regn, men trevligt ändå, till att börja med.......

Gick en hel del i råskog och inte bara på stigarna, men måste hålla koll på var stigarna går ändå, vill inte gå vilse. Quiri och jag njöt i stora drag, jag hade ju klätt mig för vädret så det gjorde inget att det regnade. Quiri fnulade runt och tyckte det var supercoolt att jag inte gick bara på stigen, hon har ju 110% koll på mig och rör sig inte många meter ifrån där jag är. Men....

Avslutar promenaden med att sticka på hare och vara borta 4-5 minuter, MORR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag blir GAAAALEN!!!!! Kunde vi inte bara ha fått med oss det trevliga hem, skit-Quirka som måste göra så. Jag lade ner henne då hon kom tillbaka, tog upp henne efter en stund och kopplade och sedan fick hon gå BAKOM mig hela vägen tillbaka till bilen, surmulen matte. Men pratade lite trevligt med henne innan vi var framme, ville avsluta promenaden på ett bra sätt :-)

Nu verkar hon rätt trött tycker jag.....

// trevligt och otrevligt med Q

Kommentarer
Postat av: Anna & Legobiten

Tack för hälsningen! jo saker och ting fungerar ibland bra och ibland mindre bra. Som vanligt med hundträning alltså. Det börjar väl bli dags för start i elit för er del antar jag. Det ska bli spännande. Vore kul att träna ihop ngt framöver tillsammans med Malin.

ha en skön midsommar-1

/Anna

2009-06-18 @ 08:48:34
URL: http://www.ekhojden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0