BACK-TRÄNING

Ja nu var det ett tag sen jag skrev, självklart har vi tränat i veckan som varit men haft lite ont om tid att skriva, hur kan man ha så gott om ont med tid???!!

Idag så påbörjade jag och Malin projekt "backträning". Vi inser att hundarna har taskigt flås och också behöver muskla sig. Vi skickade dem på budföring i Sunnerstabacken. Endast tre skick idag på lite planare backe och INGA skick nedåt då jag tror detta sliter mer än det är nyttigt. Ska försöka få in detta 2-3 gånger i veckan, tur att det inte är tidskrävande alla fall! Värmde hundarna noga innan och "gick ur" dom ordentligt efteråt. Tar det extremt försiktigt i början, vill inte att gammel-tanten ska få ont :-)



//blir nog bra det här:-)

Kommentarer
Postat av: Malin

Bra att du anteckanar så vi håller koll! ;) Samma portion med spring för Laser. Han tog dock lite extra spring då han var tvungen att hämta en tallkotte och en hink också.... Lilla backen närmast stugan. SÅ! nu har jag kompletterat dina anteckningar lite :P

2009-03-03 @ 13:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0