SPÅR MÅNDAG OCH TISDAG

Lade ägsspår igår vid Flottsund (där är det äntligen nästan helt snöfritt....). 4 apporter och rätt spetsiga vinklar, upptag. Quiri gjorde ett fint upptag efter att jag kom ihåg att hålla henne kort i linan och helt enkelt bara gå med henne rakt ut, inga tendenser till bakspår, tjoho!!! Lite småflamsig i första vinkeln, lite väl het, men övriga vinklar fina. Höll henne lite stramare o bromsade efter den sämre första vinkeln och det gav väl effekt. Tog pinnarna fint och överlag nöjd med arbetet.

Malin lade spår på ängen vid Flottsund idag åt Quiri (gulliga, rara, snälla, världens bästa träningskompis MALIN!!! ) Upptag och 4 apporter och slutpinne och en massa vinklar (hur många var det egentligen Malin??). Helt otroligt fin idag!! Så skönt att få känna den här känslan och se hur grymt säker Quiri kan vara och är i spårarbetet. Helt perfekta vinklar (en med lite problem, men då stod matte mitt i vinkeln + att det var stor isfläck precis där hon försökte hitta på vuinkeln efter tappet). Hon gick som om någon hade fäst ett snöre i nosen på henne och drog henne frammåt i spårkärnan!:-)
 Gjorde också upptaget fint, gick med henne rakt ut och ett klockrent framspår:-)

// satt fint det här idag;-)

Kommentarer
Postat av: Malin

Självklart lägger jag spår åt dig. Du får inte skriva så där för jag blir ju generad ju... Du förstår väl att det även finns en baktanke med hjälpsamheten ;)

2009-03-28 @ 17:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0