UPPLET PÅ KBK

Så, äntligen mår jag bättre och är lite mig själv igen.... Åkte på magsjuka hela helgen så bara sovit och sovit och gjort annat otrevligt...urk...Inser nu i efterhand att jag nog varit risig i ngn vecka för IDAG är jag back on track igen, TJOHO!!!!

Så! Drog till KBK efter jobbet och utnyttjade det dagsljus, som nu faktiskt håller längre på em, till ett upplet. Hade ingen medhjälpare idag så chansade på att köra utan, och det visade sig inte vara sååå tokigt, tur.

Lade ut 3 saker först utan att Q såg. 2 i varsit hörn ovh 1 i mitten liten bit in. Gjorde förberedelser med "hämta-övning" och gick sedan till rutan. Kom in fint när jag ropade på henne. Satte sig fint och tittade självman ut i rutan:-) Men kommenderade ändå TITTA och skickade sedan. Ut fint utan startskall och plockade in sakerna. Andra ingången drog hon förbi mig men haffade henne fysiskt och satte henne i ingångsläge och talade om vad som gällde..  Alla resterande ingångar var fina:-)

Nästa omgång lade jag ut 4 saker då Q låg och såg på. Hörn, hörn och så 2 på rad neråt varav det längst ner låg ganska nära stigen. Tog det övre "nära-föremålet" först men vände och fortsatte uppåt, aja baja Quiri. Matte ut i rutan hojtandes att såååå gör man inte! Q tvärvänder och plockar upp föremålet då jag precis är framme. Jag tar det ur munnen på henne, tar med henne till stigen och skickar på samma sak, denna gång gör hon rätt den lilla fulingen;-) Får passa henne med såna saker, ska göra rutor där jag alltid kan se exakt vad hon gör med föremålen ett tag framöver tror jag.....

Annars plockar hon in alla sakerna som hon ska och har 6 av 7 fina ingångar. Belönade upp ALLA föremål med Kongen idag, och tror jag ska göra detta för att ytterligare minska risken att hon kollar av annat med en hittad grej i munnen. Var MASSOR av viltspår i rutan, ska provocera lite framöver med detta så jag kan ta henne på bar gärning om hon visar samma tendens som idag tror jag;-)

Har bestämt följande:

# Inte fel att köra utan figge emellanåt, men får inte bli för ofta ännu, tror inte "titta" är så befäst ännu.
# Ska ha provocerande rutor med viltspår nu när man kan se detta i snön och kan haffa henne;-)
# Ska fortsätta ha korridorer och ej hel-rutor, ser ingen anledning att köra fullruta innan tävling tror jag??!!

// Piggare matte, nu kör vi Q!

Kommentarer
Postat av: Malin

Bra att du skriver så utförligt! ....då kan jag läsa in mig på detaljerna som jag inte hängde med på i din ivriga telefonrapport ;)

2009-03-09 @ 21:13:59
Postat av: Anonym

Ja det är ju lika bra att få det skrivet, så man inte vimsar till det för sig sedan, en dålig dag menar jag! :D Och få lite styrsel på de små hjärncellerna till nästa träningspass! Och bra att hålla varandra uppdaterade va!!?? :P

2009-03-09 @ 21:53:13
Postat av: Malin

Dina blogginlägg börjar likna mina mer och mer. blir bara tristare och tristare för "vanliga männsikor" att läsa men samtidigt bara ännu intressantare för såna läsare som mig :D

2009-03-10 @ 15:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0