ÄNGS-SPÅR FLOTTSUND

Lämnade tillbaka Hampus i går efter jobbet och mötte sedan upp Malin vid Flottsund för spår. Skulle också checka av Lasers budföring, plats, apport och hopp.

Lade ett spår med upptag långt ut, 3 apporter + slut. 3 vinklar varav en var spetsig. lade också en båge då jag ville se hur hon tacklade det, var ju tydligen rätt knepigt då jag hade lagt det ute i Knutby sist...

Gick ut fint på upptaget, MEN så plötsligt börjar hon vika av ner mot höger! MEN igen:-) Hon "kom på sig själv" och jobbade sig kvickt utåt igen, snyggt Quiri, kanske, kanske börjar hon fatta detta PÅ RIKTIGT??!! Tyvär bakspår, men stoppade henne och vände rätt. Malin har en idè jag ska prova nästa gång hon tar bakspår, jag ska snabbt lägga henne, gå fram och lite surt helt enkelt vänd henne rätt, kanske hon då anstränger sig lite mer nästa gång? Hon tål detta är jag övertygad om och tror hon ogillar att bli avbruten i spårandet så får se vad det kan ge.

Var jättefin resten av spåret och tog apporterna på ett imponerande och självklart sätt. Tvärnitade till och med för en, blev väldigt glad när hon fick korn på den, kul att se! :-)

Nu gör vi ju massa saker mest bara för att hålla igång, med en rätt avslappnad attityd från min sida, men vill ju göra bra saker och på rätt sätt ändå. ;-)

Lite kluvet nu när vi inte laddar inför tävling, lite mellanläge liksom, men behöver nog det ett tag, för långt kvar till tävling för att börja "toppa" oss.

Pulade lite med krypet och backaövningarna idag i trädgården. Försöker köra vänstervändning med bara ngt bakårtänk för att få in rumpan, också tips från Malla, får ha lite tålamod här och låta detta ta tid... Men det är ju inte riktigt min grej men tror jag fixar det!!

Nu tävlar Laser i morgon i Roslagen, nu jäklar måste han fixa det!!!!=)

// tidig kväll för tidig morgon i morgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0