LITE LYDNAD......OCH BSP-SPÅR

Efter att ha pratat lite med Malin och talat om för henne att jag känner för att ligga lite lågt med lydnaden ett tag, "vila" lite efter en intensiv period inför tävlingarna så fick jag ett litet ryck ändå.....=-)

Körde ett kortare lydnadspass med extremt jobbig störning för både matte och hund, 2 tonårspojkar var VÄLDIGT nyfikna på vad vi höll på med, pratade lite snällt med dom och sa att de gärna kunde vara där bara de inte störde hunden. Men de flamsade runt, ropade på Quiri, skrattade och allmänt så där som riktigt dryga grabbar kan va. Bad dom att sätta sig och titta om de ville, annars kunde jag flytta mig till annat ställe. Men de satte sig snällt och flamsade vidare sittandes, också så där som bara grabbar kan.....=-)

Fin i fria följet, påbörjade lite stegförflyttningar (har ju meckat med det förr också förstås), blir nog bra med lite träning, inga ljud ens där alla fall!

Körde inkallning m ställ en gång och därefter frammåtsändandet. Går ut fint men gjorde 2 inkallningar i fr sändandet, dåååålig fart, där får jag lägga lite krut, men man är ju rädd att få sämre tänk frammåt, men är väl som med allt annat, en våg-skål....

Skallet behöver slipas på, slutar gärna skälla innan hon ska.

Påbörjade högersväng i krypet, vänster blir det nog mindre problem med. Måste hitta bästa sättet för MIG att röra mig på i svängen. Har tendens att gå upp i höger.

Faktiskt pep Q till en gång idag när vi kampade med lilla bitstocken. Säkert tänderna.... Stackars liten! Ska bli skönt när det är fixat. Men helt otroligt att hon kräver kamp ändå, hon har säkert skitont när hon biter med hörnsänderna.

Som det ser ut nu så har vi lite att mecka med inför start i Elit, lite nytt och lite gammalt som strular lite grand, vilken tur vi har ngt att jobba med!!:-P

Lade BSP-spår igår i Knutby. Otroligt fint tempo rakt igenom, tog apporterna fint. Men var uppenbart alldeles för intresserad av förledningsspåret! Hade vart rätt osjyst i och för sig och lagt det alldeles för nära tvärs över en spetsvinkel, men vadd¨å, det ska väl vara ngn svårighet???:-P Hade lite svårt i "böjen" men jobbade så otroligt lugnt och metodiskt så det kändes så fint ändå. För övrigt hade vi en underbar dag med korvgrillning och trevligt sällskap, sol och härligt hund-snack!

Nu ska jag ligga lite lågt ngr dagar, känns inte bra med tänderna på Q, undra om vi får ngr restriktioner ett tag efter behandling? Och undra hur illa det är? Och hur faaan ska jag överleva att lämna Quiri på Ultuna själv i flera timmar??? Och så ska hon ju ligga med narkos, kommer det att gå bra?? Är riktigt nervös känner jag, skönt när det är över...

// vill att det ska vara nästa helg

Kommentarer
Postat av: Malin

Det är väl skoj att du inte kan hålla dig från lydnaden ändå... ;)



Tandbehandlingen kommer att gå bra!! Skönt att få det fixat

2009-05-04 @ 15:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0