LYDNAD KBK OCH SPÅR OCH UPPLET KÅGARÅN

Igår kördes det lydnad på KBK. Meckade med krypet och stegen bl a, känner att detta nog blir bra med lite träning. Tror att JAG har mer problem med stegen än Quiri...:-) Får se när vi (läs jag...) vågar oss upp på den stora stegen. Måste nöta frammåtsändandet också, ska ge oss sommaren att träna på innan vi ger oss på Elit, ingen stress här inte:-) Just ja, tar nog ett tag innan vi överhuvud taget får till stegförflyttningarna bakåt, jättesvårt får Q vill bara sitta och då är det svårt att backa, får ta en bit i taget.

Var vid Kågarån idag med Ronny och Malin. Började med ett upplet med en väldigt het Quiri, lite mer än hon vart på senaste tiden, vilan tog knäcken på henne, nu får det vara nog tycker hon! Plockade in 3 saker supersnyggt, 2 på djupet och en lite närmare, inga problem. Lyckades få in dom i händerna på mig, med bra släppanden men det var med händerna som insats.... Men tyckte inte hon tuggade så grymt mycket så vågade mig på detta. Måste ju se till att fixa ÅTMINSTONE såna avlämningar innan start, de drog ju sist för att jag lät henne släppapå marken framför så måste ta tag i detta, får väl ha handskar:-) Hade ett grymt tempo både ut och in men jobbade helt rätt så trots spring i benen var näsan på, kanon!!!

Spårade mycket fint trots en del knepigheter, plockade pinnar och hyfsat trevligt tempo. Fick skicka om på upptaget då hon "föll tillbaka" tillbaka till höger (varför alltid dit???) Skickade med hand och kommando med rätt mycket tryck i rösten, laddar på med fart, tror hon tar spåret utan att springa över alla fall. Tyvär bakspår, fan vad jag vill veta varför de gör så ibland!!!???

// nöjd matte och en nöjd hund

Kommentarer
Postat av: Ami

Hej!

Med så bra tränare och förebilder har vi nu anmält oss till lydnadsklass 1 på Walloxkampen!



Nu kör vi hårt!



Hälsningar från grannarna

2009-05-11 @ 13:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0