Lydnad KBK

Fritt följ: Tyst och fin men får ljud på stegförflyttningarna, men är inte orolig för detta alls tror jag. Trängde rätt mycket men å andra sidan så körde jag bara ett kortare pass... Backa-övningarna går fortfarande ut på litet flytt på vänster fot (min fot) bakåt åt höger "a la Malin", funkar bra och tänker anstränga mig att INTE skynda fram för fort:-)

Ink. m ställ o lägg: Jättefin. Körde också slät inkallning med snabb Quiri och fin ingång. Inser att det blir ÄNNU MER trixande nu när det är ett läggande också, så belöningen kommer lite var som helst i momentet, ibland på ställande, ibland läggande och ibland inne hos mig. Kollar mest av detta, vill inte fresta på hennes kropp då hon har en enorm fart och enormt fina stopp, tar nog på henne...

Fr. sänd: Helt på det klara nu med utgångarna, kul! Ngt hög fart så lade in ngr ställanden på vägen "a la Jimmy". Gjorde en inkallning och kastade då bollen bakåt så vi får upp farten där.

Krypet: Helt ok, bra vinklar. Tendens till liiite hög i höger men jobbar vidare på det. Gick upp en gång men fräste åt henne då, förmodligen ett litet missförstånd.

Skall: Bra skall. Ska ha långa pass av skällandet så hon inte lägger av i förtid. Gjorde det fint idag.

Metallen: Triggade på den först genom att kicka iväg den o hålla i halsbandet, GALEN HUND. Men har trots detta lite "lek" i gripandet men nästan ok idag, fortsätter så här ett tag tror jag.

Tungen: Häll fast den på marken och Q fick tillkämpa sig den. Ut fint sedan men håller bedrövligt dåligt. Tänkte dessutom gå iväg o lägga sig med den eller ngt på en av apporteringarna?? Men gjorde om och kampar vid ingång, får se hur detta blir.......

Stegen: NEMAS PROBLEMAS:-)

(inget hopp, onödigt tror jag)

//varm lydnadsträning...pust...

Kommentarer
Postat av: Malin & Laser

Jag är ledig på fredag!! Ska vi ut å göra något kul då? typ spåra eller lydnad eller upplet eller alltihop?? För du slutar väl tidigt?

2009-05-25 @ 22:39:56
URL: http://malinkarlsson.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0