SPÅR OCH HÄRLIG KVÄLL I FALLSBODA

Idag har vi gjort både "ditten och datten".

Startade med ett spår ute i Knutby som Per.Erik varit snäll och lagt till oss. Eftersom jag ska försöka vara snäll mot foten ville jag ha spåret på ängsmarken/kohagen med lite träd och dungar, lite lättare att ta sig fram där än i skogen tänkte jag. Upptaget gick som en dans och Quiri plockade glatt alla pinnar, +++++ för det Quiri:-)!!!!  Men lite "överhettad" och därmed flamsig en bit av spåret. Men måste ju säga att ALLA hundar (så gott som) har problem i denna backe och hage, verkar som vinden slår ngt förfärligt där och vind och regn var det idag. Hade roligt alla fall och väldigt nöjd bitvis och Q var taggad som aldrig förr, gick fint att hejda henne vid trassel med linan o d, växlar fint den lilla Gurkan...;-)

Därefter åkte vi hem och jag duschade och så för att sedan fortsätta ut till Fallsboda och Erik, Sissi och lilla Ellen för grillning och så. Jag, Sissi, Ellen och Quiri gick ut på en helt UNDERBAR långpromenad på lååååånga fina skogsvägar, kan hitta hur många kul ställen som helst. Sissi packade med fika men vi kunde inte sitta så länge för alla mygg...blä...

Mycket nöjda allihop, inklusive Quiri som nog behövde en riktig långis, återvände hem efter en dryg timmes promenad och fortsatte kvällen med god mat!

// härlig dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0