SPÅR OCH TREVLIGHETER:-p

En mysig träff i Broby Backar blev det. Soligt och lite mojnande vind, nice.

Började med att lägga ett spår åt Quiri, både jag och Malin klampade ut det, upptag och 4 pinnar + slut. Ett snällt upptag som bjöd på framspår men å andra sidan en bra bit ut. Trevlig terräng. Sedan blev det fika med massa hundprat och en kortare promenad med hundarna. Spåret fick ligga bara knappt 1 timme.

Quiri gick ut toppenfint på upptaget, inga konstigheter. Lugn och harmonisk och noggrann i början. Blev lite hetare efter 1:a pinnen där hon dessutom var lite smårolig! Hade lagt en godis under pinnen som hon tog och tuggade i sig först, jag frös i steget när jag såg att hon tog den, Q mumsade upp den, vände sig mot mig lite busigt och tittade och tittade, med en sån där HÄÄÄRLIGT charmig blick, väntade på att jag skulle tjoa och berömma kanske:-) Men jag gjorde absolut ingenting, då tog hon pinnen och dundrade in, vi garvade lite, såg så rolig ut! Resten av pinnarna dundrar hon in med som hon ska, duktig.

Mysigt spår, bara trevligt.

Tog sedan en promenad med jyckarna igen för att sedan lägga en lugn plats. Laser gick upp redan innan Malin hunnit många meter, toksprang på sitt egna lilla vis men nyckelknippan kom väl till pass att skramla med...:-) Lade tillbaka och Laser ligger fint som bara den på en gång, inga problem där inte. Lät dom ligga ca 4 minuter och tog upp.

Nu är Q nöjd i sängen och jag mätt efter en pizza.

// härlig hund-kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0