LYDNAD KBK OCH ADVENTSFIKA!

Igår var det lydnad på KBK som stod på agendan. Men jag kunde inte låta bli att lägga spår på fälten också;-)

Quiri hade ljud men var väl halv-okej i fria följet. Tränade lite frammåtsändande där det gick alldeles för fort på ngr skick, men tror ju alla fall att det kommer se annorlunda ut på tävling. Ska nog börja lägga in ställanden i det momentet igen när dax att fokusera lite mer, känns som halvambitiös när det kommer till lydnaden för tillfället men så får det vara ett tag till! Kanske ridhus snart? Gjorde ett fint skall och funkade fint på apporteringen, ska komma ihåg att lägga in tungen snart.

Mischa fick lite positionsövningar. Undrar om hon tycker att kommanot fot innehåller; luftfärd-hugga mamma i armen-och snabbt ner på rumpan med kontakt med matte?? Det är i alla fall så hon gör varje gång jag kommenderar fot från ingången framför... :-) Får kanske fixa till det lite. Tränade lite sitt-stanna-kvar och lite ligg. Kan fortfarande inte liggkommandot, men man kanske måste träna det oftare än 2 ggr veckan.? Sitter kvar fint alla fall, bara lite stabilitet saknas. Men gud vad härlig hon är, imponerad! Men allt händer så himla fort och hela tiden, men det är väl det jag ville ha i min nya hund;-) Tog fram apporten men ska vänta med den ett tag till så jag är helt säker på hur jag vill göra med den och tills sak-hanteringen blivit ÄNNU mer stabil, för MYCKET bättre har det blivit! Kanon!

Quiri fick ett spår med 3+1 apport. Låg ca 1 timme och öppet fält med lite vind, upptag och en del vinklar och en böj. Ngr godisar då och då, mest efter upptaget. Är så nöjd med hennes arbete! I spårkärnan med rätt högt tempo men trots allt godkänt i mina ögon. Inga svajningar fram o tillbaka och plockade sina aporter såååå glatt idag med. (Skogsspåret hos mig i Ledinge är glömt, bara en parentes...då när det gick så pissdåligt..) Hon fick oxå ett mini-mini-korv-spår på ca 10 meter med vinkel efter 2, hon är klockren på det! Hade man aldrig trott för 1,5 år sedan, då hade hon gallopperat över med 40 meter:-) Tog förresten upptaget superfint oxå!

Mischa är en riktig spårgalning också redan nu verkar det som... Trots att hon endast går godisspår, var ska detta sluta??!! Men jag gillar ju det på sätt o vis:-) Kanske skulle prova att sätta henne på ett lååångt spår och se hur hon reder sig utan godisar? Har också bestämt att det är dax att träna markskiften, men det får bli med godisar i.

Efter tränandet så var det adventsfika! Malin hade bakat supergoda Lussekatter och så var det glögg och trevligt sällskap, HÄRLIGT!

//bra dag

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej!

Vad gott det lät med lussebullar...

Vad du ligger i och tränar!

Sylvia ska ha en träningshelg för Åkerblommare kanske kunde vara något. Står mer på hennes hemsida.

Vi får sammanstråla någon dag och träna lite.

Fförresten så slängde jag med dig på mailingslistan oom sökträningar utan att fråga.. he he säg till om du inte vill ha några mail.. ;-)

Mvh Sara

2009-11-30 @ 09:56:13
URL: http://riesens.zoomin.se
Postat av: Sussie & Yma

Hej:) Glad jag blev att du hittade till oss:)

Ja Ymac är en hund med mycket HUND i sig...

Qvittra träffade jag när vi var & tittade på valparna...Henne föll jag för direkt...en Härlig hund:)

Kul att läsa om allt ni har för er...ha det fint så länge// Sussie

2009-12-02 @ 07:30:59
URL: http://campino-co.zoomin.se
Postat av: Patrik

Tjena, tillbaka i Skåne igen. Va kul och träffa er. Ni var ett trevligt gäng. Ja nu ska man fila på alla nya grejer man lärde sig. Snurra bra i kolan ett tag. Men de ska bli skitskoj. Jag kanske dyker upp fler gånger och hälsar på. Lycka till nu med all träning.



Hälsningar Patrik å Bonnie

Postat av: Jessica

Tack själv för en trevlig helg. Vi får ta bilder nån annan dag. Ses på klubben :-)

2009-12-09 @ 17:51:31
URL: http://www.pixilixi.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0