STATUS I FLOCKEN KÖHLER

Skrattade högt idag när jag kom hem efter att hundarna varit hemma på eftermiddagen.

Mischa hade jag som vanligt lämnat i sovrummet med en hög med leksaker och barikaderat dörrhål. Kompostgaller, 2 träkistor fulla med böcker (eftersom hon knuffat bort dom annars och pressar sig ut). Uppepå kistorna har jag lagt en tjock-tv, och ngr tunga album, allt för att den snabbt viktökande valpen inte ska orka putta bort grejjerna.....



Ungefär så här ser det ut då, snabbt uppriggat för en bild:-)

När jag kommer hem o sätter nyckeln i låset så hör jag att ngn river på dörren, Quiri pysslar väl inte med sånt??!! Även om hon skäller och bråkar för övrigt??!! Mycket riktigt, Mischa är där! Lyfter blicken för att kolla om hon puttat bort alla dessa kilon, men nej då, allt står där orört??

Scannar snabbt av huset, vad är förstört? Ingen större fara, en gummisko som hon pillat lite på och den sista tavelramen från ett fönster. Men så ser jag ngt skumt i korgen i vardagsrummet! Där ligger min klockradio!!?? Den är av en ganska rund och tjock modell och rätt svår att bära för en hund kan jag tänka. Den är helt oskadd förutom att antennsladden är avtuggad. Men hur fasen kan den lilla skithunden få för sig att ta klockradion, slita loss den så sladden lossnar, klättra/hoppa/häva sig ut med den i munnen och lägga den i korgen????? Jag blev inte en sur kan jag säga, mest faschinerad av vad den lilla skrotan kan hitta på! :-)

Kanske ville ta med sig klockan ut till farmor, Mischa själv har inte lärt sig klockan än, och fråga henne hur länge det är kvar till matte kommer hem?? :-P

Var till klubben och lade varsit spår med gotta, bägge frenetiska, det här kan vi pyssla länge med! Sedan positionsövningar med Misch (bra va Malin;-) och lite fritt följ med Quiri och en hyfsat ordentlig promenad. Sedan hem till badkaret för lite människo-vård!

// knas-hundar!

Kommentarer
Postat av: Malin & Laser

aaa, det var bra! Du lär dig ;) är även lite imponerad av din hund. det är säkert en liten klurig varelse du fått tag i. för övrigt så kanske du ska testa att ha hela dörrhålet täckt av galler???

2009-11-11 @ 22:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0