TRÄNING MED KNUTBYGRUPPEN PÅ KBK

Idag träffades vi ett gäng på KBK för träning. Ville lägga varsit spår till "tjejorna" men det blev lite svårt då det var kurs på klubben och de skulle ha spår på alla fälten. Men lade 2 spår på Agilityplanen:-) Började med Q men all korv var borta på andra hälften av spåret! Fågel-skrällen... Men det gjorde ju inte så mycket i Quiris spår. Hade en gammal festiskartong som slut som jag hittade på vägen till planen, funkade det med. Quiri lägger sig fint och fick sin kattmat. Hon är fortfarande rätt frenetisk men inga snurr och lika mycket ryck längre, kul! Kollade Mischas spår och upptäckte att all korv var borta så lade ett nytt och tog det utan liggtid. Hon tuffade på, bara att köra på i den här stilen.

Lydnad Quiri: Viss oro i fria följet. Inte överladdad som hon var sist men upplevde en oro och ofokus hos henne, ngt händer här...? Inte mycket ljud och lugn blick men vissa oros-ljud och "tittig".
Testade av ett kryp i leran också, fint men blev liiiite hög i armbågarna vid ett tillfälle, ajja bajja, brukar hon inte. Men ororar mig inte för detta, jäkligt lerigt och kallt, men det ska hon i o f s fixa.

På pass 2 hade vi Malins ögon med, funkade ngt bättre, bättre fokus bitvis alla fall. Är en så äckligt svår balansgång med Quiri att ha krav men utan att belasta henne så hon blir orolig och gapig! Men kändes bättre nu alla fall:-) Tror jag Q tyckte också.

Med Mischa så hade jag lite knepigt till att börja med. Har henne vid sidan och flyttar mig ngn dm snett frammåt och vill hon ska in i position. Funkar ibland men det blir lite konflikt. Hon är så kanonsäker på att det är ingång framifrån som genererar godis och glad matte, så hon glider fram dit hela tiden, trots att jag försöker styra henne med godishanden. Jessica kom med tipset (som hon fått av Camilla) att helt enkelt göra Mischa helt hundra på kommandot "hit" och var den positionen är och kommandot "fot"och var den positionen är. Körde det fram o tillbaka en del med hjälp av godishand och jag tycker att Mischa är så lättlärd! Bara jag gör rätt så fattar hon så fort och vill göra rätt. Så får det bli! Önska bara att jag hade fler timmar på dygnet som det är ljust och man är pigg på, är så mycket jag vill träna på för tillfället:-)

Började förresten morgonen med promenad på fälten vid klubben med bägge hundarna lösa. Bara man stoppar ngt i käften på dom så funkar det, annars blir det för hård lek och det är inte ok! :-)
De hade det så skönt och roligt och jagade runt på varandra en hel del. Men får kolla dom helatiden så de inte går upp i varv, men bägge lyssnar fint på mig så stoppar man i tid verkar det inte vara ngn fara.

Åkte och tog influensasprutan mitt i träningen så nu har jag faktiskt väldigt ont i armen. :-(

// trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0