ALLMÄN STATUS I HUSET KÖHLER.....:-)

Ja om någon frågar mig idag hur det är att ha 2 hundar nu så svarar jag ett rungande SKITJOBBIGT!!!!

Jag mår inte tipp topp så det är säkert därför...:-) Kom hem idag efter att M och Q varit själva ett par timmar. Detta har gått superbra tidigare och Mischa har bara tuggat på sina leksaker, böcker och sådant har jag tagit bort ur "hennes" rum så klart, även blommor. Men av ngn sjuk anledning så hade jag lämnat blommorna idag, hade ju inte rört ngt tidigare. Sååååå........

Hela hundkorgen och golvet FULLT av blöt jord, rötter, blomblad och vatten. Detta blandat med söndersmulat papper från en toarulle, som hon så klart fått för att hon skulle demolera den:-) Quiri hade dessutom rotat igenom disken i diskhon och stekspade, durkslag och diverse bestick låg runtom i huset. Dessutom hade hon tagit hela behållaren för tomma plastpåsar och låssat från väggen och slitit ut påsar och gnagt hål på en, förmodligen har det legat mat i den, hmmm... En sak om Mischa beter sig så men Q!!!! Morr!

Tog en 45 minuters koppelpromenad i Knivsta utåt Alsike. Mysigt tänkte jag. MEN: Mischa är överallt och ingenstans, Q är som en träbock och jag har ont i armarna (hade expanderbältet på Q`s koppel). Efter en kvart lugnade det ner sig men helt klart är det några otrevliga veckor som vi har framför oss angående promenerandet. Mischa måste fatta att jag är den som styr promenaden, måste bara få igenom detta så kan vi mys-promenera sen. Måste säga att jag skötte mig rätt bra, inga utbrott utan mest bara pedagogiska, hårda tillrättavisningar:-)

Så ngt bra!! När vi tog vår lunchpromenad förbi torpet här utanför så for det ut en mellanpincher! H-vete tänkte jag. Först for M ut i kopplet glad i hågen och Q for ut med visst missnöje. Samlade raskt ihop dom och busade till mig som bara den och hundarna kommer upp framför mig med ögonkontakt, trots äcklig Pincher ngr meter därifrån, GLAD MATTE!! Där jobbade jag hårt kan jag säga, livrädd för ett slagsmål:-)

// tuff dag men faktiskt härliga hundar, bara vi rider ut de närmsta veckorna...

Kommentarer
Postat av: Kakan

Hahaha ja man glömmer ju hur det är att ha en valp i huset, det bjuder ju på en del överraskningar:D Du måste vid tillfälle berätta hur det kom sig att Mischa flyttade till dig. Faktiskt så har jag blivit mycket bra på att njuta av livet här nere! Leons grannes tjej bjöd upp mig på ett glas vin igår när våra respektive var på styrelsemöte. Trevligt! Vi ska ta en fika imorgon, också ska de med på vinprovning på fredag! Kul att ha lite sociala kontakter på dagarna när Leon jobbar. Mischa verkar hur söt som helst, ser verkligen fram emot att träffa henne!

Kraaamar till er alla tre

2009-10-27 @ 21:26:34
Postat av: Malin & Laser

hahaha... det SKA vara jobbigt. annars kommer du nog inte å bli nöjd på tävlingsbanan framöver...!

2009-10-27 @ 23:29:32
URL: http://malinkarlsson.bloggspace.se
Postat av: Cina-Saga

Hmm, låter som om smekmånaden är över! =)

Det blir säkert lite jobb framöver men du VET hur bra det blir sen! =) Kram

2009-10-28 @ 09:42:42
Postat av: Jag själv

Tur att hon är helt underbar på bruksplanen! Var nere en sväng idag, känns inte som det är samma hund jag beklagat mig över, kontakten är nitad, urhärlig liten Mischa, tycker om henne igen...;-)

2009-10-28 @ 21:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0