BLANDAD KOMPOTT I HELGEN

Igår for vi till Knutby för spår och uppletande.

Quiri: Per-Erik hade lagt ett spår till Q med upptag, terrängskifte, vanliga pinnar och skogspinnar. Superfint upptag! Lite väl snabbt tempo i spåret men spårade finemang. Tog alla pinnar, 7+ slut med en härlig glädje. Skötte terrängskiftet från skog ut på äng jättefint. Härligt spår med duktig hund.

Sedan körde vi upplet i fullstor ruta. 4 saker med tre i bakkant och ett nära. Jobbade på jättefint och ger sig inte trots att hon fick stora problem med en plastig liten kräfta jag lagt ut i vänstra hörnet, som dessutom var ett svårt hörn då rutan tenderade till att vara sned. Till slut gick jag med ut och kollade om den verkligen låg där, Q nästan klev på den innan hon fick den i näsan (eller ögon?) kan inte vara mycket vittring på den. Vet att jag o Malin haft den förr och hade samma problem, ska nog inte använda den:-)

Mischa: Mischa fick ett spår på kort gräs, ca 50 m kanske med en liten böj på slutet. Lade godis i men ganska sporadiskt och en bit helt utan. Hon tuffade på med förvånansvärt bra koncentration! Inga avstickare eller tapp, gick av en superkort bit då spåret krökte sig men snabbt in och tog det igen. Hade trasan som slut och lekte med. Hon gillar helt klart att spåra, får se hur jag gör med gotta i spåret i fortsättningen men tror det kan vara bra att ha då hon redan på sitt andra spår tuffade på i ett högre tempo:-) Vill kanske ha ett ngt lägre tempo på henne än på Quiri, mest för mattes skull, inte för att de inte går i spårkärnan, för det verkar båda tjejerna göra bra!

Idag jagade Marie upp oss och ner till klubben trots att vi hade en sen kväll med vin och gäster...

Quiri superfin i fria följet. Marie fick kika på krypet, ngt hög men bättrade sig efter ngr meter, var lite het kanske. Fina apporteringar och tog fram tungen. Snabbt ut och snabbt in men med ett dåligt tag som gör att sidan ligger mot kin och öga. Fick lite tips av Marie som vi ska prova:-)

Mischa lite kampa och lek, jättefin! "Följa-övningar" vid sidan och övade lite sätta sig vid sidan, hon vill gärna gå in framför:-) Härlig liten tjej med fin koncentrationsförmåga.

Körde upplet vid Statoil sedan med 2 korridorer. En med 2 saker på djupet, fixade fint, och en ruta med 2 på djupet och en nära. Ngt tendens till att gå ner och spåra möjligtvis men har superfina skick rakt ut på djupet.

I kväll har vi hälsat på mamma o pappa i deras nya lgh, Mischa var med och fick träffa Leon. Nu är hon trött trött trött trött min lill-tjej!

//händelserik helg

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej!

Klart jag kommer ihåg er!

Jag har förväntat mig att träffa på dig någon gång på knivsta bk men vi tycks ha gått om varann..

Träffas gärna och tränar någon dag eller bara snackar lite skit..

När brukar du vara på kbk?

Mvh Sara

2009-10-26 @ 10:27:05
URL: http://www.riesens.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0