LYDNAD-KBK

Efter att ha varit bil-lös (huga, fick ju inte hända, katastrof!) sedan i lördags har jag fått tillbaka bilen, nu med HELA bromsar:-)

Tog oss genast ner till klubben för ett lydnadspass.

Quiri: Fin i fria följet till att börja med, tyst och fin och på allerten som vanligt. Efter det så tränade jag "rutan". Första skicken helt ok men hon går in från sidan och klurar lite på vad hon egentligen gör. Belönade med boll efter läggande. Sedan tänkte jag att jag skulle belöna med godis i st så hon inte skulle gå i gasen så mycket, halt o slipprigt på planen, vill ju inte ha sträckningar och Q är ju galen när man kastar. Funkade bra ett tag men jag strulade till det en gång o efter det låste hon vid sidan. Testade med boll på andra sidan så det blir ett frammåtskick, men går bara på bollen, i o f s rakt fram men jag vet inte.... Slutsatsen är nog att vi ska träna tillbaka till en target, var 1 år sedan sist men ngnstans så finns det ju!

Krypet var fint idag med! Kanske liiiite mer press frammåt men helt ok, var lite nogrannare med v sväng men att belöna långt bak på vänstra sidan av Q så hon flyttar även framtassarna i svängen. Annars är de ivägen för vidare transport frammåt, kommer funka bra.

Skallet finimang idag, inga kommentarer. Men vem vet, hon kanske lättade ngt ibak? Måsteha ögon på oss på lydnaden igen!! :-)

Fritt följ igen, nu lite mer plogning, säkert eftersom bollen varit framme på ngr andra moment:-)

Apportering (trä) : Lite bättre ingångar nu tycker jag! :-) Eller inbillning? Nä, tror vi hittat lite rätt där snart.


Mischa: Ännu bättre känsla idag, hon är ju för härlig! Fullt med hundungdomar och deras hundar på planen, satte oss på bänken 2 minuter innan vi gick ut. Tunn bommullslina på för säkerhets skull, vill inte hålla på o tjata bara för man är orolig att hon ska gå iväg, tjat är ICKE tillåtet:-)

Jobbade med trasan och tror hon börjar förstå att det är den jag tycker om att hon har och att jag är kul att leka tillsammans med, kom in ngr gånger själv. Hanterar den fiiiint idag. Belönade lite gång vid sidan med kontakt med trasan, jätteballt tyckte Mischa!

Tog fram apporten och jobbade på samma sätt med den. Men höll också fast halsbandet och kickade iväg den ngr gånger, JIPPIKAYEY tyckte Mischa o gick igång, kampa, kampa även med den. När vi avslutat och står vid bänken o plockar ihop snor hon apporten!! :-) Får så klart ha kvar den när vi går iväg. Men hon var tvungen att voffa lite på en annan valp o då föll den ur men snappade upp den igen, härligt!

Helt otroligt vad hon lyssnar bra på rösten min härliga lilltjej, är för närvarande mjukare än vad Q är, undra om det håller i sig!!?? Men otroligt lyhörd, nice;-)

// lite glad då:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0