MORGON-MYS OCH LYDNADSTRÄNING

Idag var vår första lediga morgon tillsammans med Mischa och den artade sig fint! Hade en mysig stund då Q lät Mischa vara med och gosa i sängen, de låg och tuggade på varandra och umgicks på min arm, snäll Quiri.Sedan bar det iväg till KBK för lydnadsträning.


Mischa: Måste säga att jag är imponerad och hel-nöjd så här långt, Mischa är hur enkel som helst! Satte på en tunn långlina och gick ut på planen, flera andra hundar där. Tränade "följa-övningar" och lite kampa-lek och inkallning. Hon är hur MED som helst, kollade knappt på de andra hundarna. Extremt lätt att styra med rösten och kommer in fint. Blir IPO-ingångar för det är så hon gör naturligt och jag själv trivs med det. Körde oxå lite sitt stanna kvar på kort avstånd och det funkar, fin kontakt! Kampade en hel del och lekte men är försiktig i kampen då jag tror hon har lite tandlossning ;-) Släppandena får jag nog ligga på om, antydan till att låsa...;-) Undra om alla är så här föriga i den här åldern eller om det här är som Mischa är?? Får väl var uppmärksam och förvalta det vi har väl!



Quiri: Otroligt samlad på fria följet, rakriktad och hyfsat fokuserad, inga ljud. En inkallning med ställ, fint! Krypet var lugnt o fint men fick känslan av att hon tyckte det var äckligt med den blöta leran plötsligt?? Men gjorde det fint ändå utan att pressa på frammåt. Kändes kanske lite trött, kan nog vara så, blir lite extrakrydda i tillvaron nu när även M kan sysselsätta henne och inte bara jag, skönt!
Sedan körde jag framslagsskick på fältet med Marie. Skönt att få springa tyckte nog Q och gick hur fint som helst.


Trötta hundar nu, till och med Quiri, har tagit på krafterna mentalt de sista vecjorna med flytt och ny familjemedlem:-) Men de är så härliga mina tjejer och det fungerar över förväntan att hantera bägge två tillsammans, var med in och fikade och de sköter sig superfint! Mischa charmade träningsgruppen tror jag, hon e ju ett litet troll! ;-)



// såååå nöjd med tjejorna

Kommentarer
Postat av: Babs m tjejer

MER BILDER på den lilla, tack!

Kram

Babs

2009-10-17 @ 20:09:02
URL: http://www.jipotimas-livia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0