SPÅR FÖR BÄGGE BRUTTORNA

Mischa fick sitt första spår idag! :-) Lade det i skogen på mjuk mossbädd, ca 30 m med godis i. Liggtiden var ca 2 timmar. Hon tuffade på i sakta mak och åt sig fram (och ngn gång bak...;-) i spåret. Hade lagt en snuttetrasa som slut som vi lekte med och kampade och kastade. Får helt klart jobba på släppanden och på att komma in med grejen igen, måste visa henne att jag faktiskt är en resurs i leken! Inte överdriven på att gå iväg med den, men jag är ju van vid Q som bara smockar in tillbaka. Och så vill man ju ha det.

Quiri fick ett kort spår med upptag, spetsvinkel, korsar grusväg och ut på fält med vinkel och slutpinne. Var allmänt lite flamsig men löser ju sitt spår i ett hej alla fall. Svårt att säga vad hon egentligen gjorde i upptaget, ett enda flamsande hit och dit :-/. Men tog pinnarna grymt fint även idag:-)!

För övrigt har Q varit lite stelare mot Mischa sedan efter träningen igår, trött hund tror jag. Vi tog en låååång sovmorgon, hon ville inte gå upp. Och nu har jag ögonen lite extra öppna på jyckarna, och jag tycker Mischa e lite mer försiktig mot Quiri, men det är ju inte meningen att hon ska smyga runt här hemma. Ja, ja, får se om de kommer igång o leker igen när farmor e lite piggare??!! :-)

// härlig söndag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0