SPÅR I "KO-SKOGEN"

Ja, jag kan inte mer än att konstatera att Quiri är en helt grym spårhund i en klass för sig, mitt lilla hjärta! ;-)

Lade ett spår uppe i "Ko-skogen", d v s skogen här bakom där det går kor lösa på stort område ute i skogen. Lite längre idag, 5 apporter och slut. Korna har klampat runt överallt och det går crossbana kors och tvärs i skogen. Fin mark men både hällar, gräs, diken, gransnår och annat kul, många skiften i spåret.

Både skogspinnar, filt-bit och vanliga pinnar. Dessutom låg det helt plötsligt en fotboll?? i min väg när jag lade spåret, klappade lite på den och lade sedan en apport ganska snabbt efter, spännande o se om Q skulle ta pinnen, för fotbollen räknade jag kallt med att hon skulle plocka! :-)

Strulade lite vid påsläppet men sedan iväg fint. Höll sitt spår otroligt fint även idag, en fröjd att se hennes kärlek till sina spår och glädjen över att få spåra! Muttrade lite åt henne när det gick för fort och hon höll i sig lite då, nice. Plockade glatt pinnarna men måste ha gått över en som även jag missat?? Bollen klippte hon förstås och vi lekte lite med den, sade sedan loss, Q släpper, säger spår och hon ilar iväg ifrån bollen hur nöjd som helst med att få jobba vidare. Och så kom pinnen, tog den med, kul!!! :-)

Dagens jobb var utmärkt, hade gått ner i diken och följt dom en bit men Q släppte inte för ett ögonblick eller gick av, hur go`som helst, hoppas detta håller i sig till i vår.....

// häääärlig spårhund, kan lita på till 100 %

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0