SJUK MATTE=MINDRE TRÄNING.............

JJa här har det inte uppdaterats mycket. Men det beror på att jag varit sjuk, ordentligt sjuk, länge.... Började med hög feber plötsligt, febern höll i sig 10 dagar, visat sig nu att jag har lunginflammation. Fått medicin och lite på benen men fortfarande lätt andfådd och trött. När jag låg och var som sämst fick jag mejl om att jag och Quiri kommit med på Elitspåret i Uppsala den 24, snacka om PANIK! Svårt att träna med 39 graders feber och dessutom inte spårat på typ 4 månader och knappt ngn lydnad de sista veckorna p g a löp.

Men vi hade hunnit gå 2 spår innan jag däckade och har nu spårat lite efter att jag börjat kunna gå upprätt. Behöver få några meter spår i näsan innan start:-)

Status nu: (Quiri)

Vi startar! Var lite tveksam ngr dagar då jag var sjuk men det blir av!
Fick ett spår av Malin igår där Q visade vad hon går för, jätteduktig. Fint ut på upptag och framspår, markerar apporterna grymt fint (gick över en pytteliten, hade den i näsan men släppte...:-( ) tog även ngn pytteliten som låg efter bergsparti i nedgången, vände och plockade den efter att ha travat över i nerförsbacken! :-) Bra tempo, så klart, och inget speciellt att klaga på. Uppletandet kör vi korridorer och pop-up på, tyvär dålig på att hålla fast igår men var bättre gången innan, ja ja.....

Kollade av lydnaden i onsdags. Överraskad hur mysig hon var! Det jag kan träna lite nästa vecka är att krypa längre utan belöning, blir lite triggad när hon får vänta på den. Kan försöka få bättre ingångar på apporteringarna, men jag undrar om det går...  Hoppade fullhöjd utan problem! Nu bara att hoppas vi har marginalerna på vår sida den 24:e, håll tummar och klor!!!

Status nu: (Mischa)

Lite dålig koncentration i spårningen tycker jag, men å andra sidan så har hon inte gått många meter spår i sitt liv, får inte ha bråttom....:-) Uppletandet går KANON nu, vi går ut med sak tillsammans i båge och går tillbaka och skickar på okänd linje, SMACK ut och SMACK in till matte!! Tjoho!

Går superfint i fria följet, har börjat med läggande och ställande under gång, läggandet börjar ev sätta sig lite snart, ställandet kommer. Har gjort 1:ans apportering, trist, men så länge hon har ögonkontakt ska det nog gå. Får se om vi startar den 9 maj... Är så sjukt kul att träna med henne, kommer bli så jäkla bra har jag en kännsla av!!!

// kommer mer snart, lovar :-)

Kommentarer
Postat av: Sussie

Stackar dig som har varit så sjuk, vi håller tummar och klor för er den 24:e och ett STORT lycka till.

//Sussie med Indra och Svinto

2010-04-17 @ 13:21:22
URL: http://www.svindra.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0