CYKLING OCH SPÅR

Idag stod spår på agendan, tycker Mischa behöver spåra MASSOR mer än vad vi gjort.

Värmde upp med 20 min promenad och cyklade sedan Mischa 25 minuter, dax att utöka sträckan nu tyckte jag. Bra flås!

Lade sedan skogsspår i kohagen bakom verkstan till Q, en del jordig mark. Liggtid 20 min, hon gick det riktigt trevligt:-) Noggrann och fin, och jätteglad över apporterna, så söt;-)

Mischa fick ett spår på stubbåkern. Var lite tveksam först till detta så var tvungen att överlägga lite med Sara först:-)

Lade ca 50 meter med köttbullar i princip varje steg (men inte riktigt), var 3:e ibland. 1 apport mitt på den sträckan och sedan vänstervinkel ca 10 meter till och en apport. Kortare spår idag då jag trodde detta kunde vara problematiskt underlag, torrt, jord och lite halmigt och stickiga strån.

Spårade riktigt fint! Och lade sig själv vid första pinnen, blev glad, både Mischa och jag:-) Spårade sedan vidare och liiite bök vid vinkeln men hon redde det på ngr sekunder och spårade vidare. Gick över nästa pinne men hade det lite klurigt i vinkeln och pinnen låg väldigt tight på så hon är ursäktad. Tog tillbaka henne och riktade in och så spårade hon fram till pinnen och lade sig, duktiga tjejen.

Just ja!! Ska tillägga att det började regna då spåret låg (ca 50 min) men inget problem verkar det som!

// nöjda hundar och matte

Kommentarer
Postat av: Sara

Super!

2010-08-18 @ 10:28:30
URL: http://www.riesens.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0