FREDAG OCH LÖRDAG

Dagarna går och jag har börjat jobba igen i onsdags. Märker redan av trötthet och att tiden liksom inte vill räcka till för allt jag vill orka och hinna göra med tjejorna....

Slit och släp..... :-)

Igår, fredag, åkte vi ner på klubben och Q fick ett långt fältspår. Hade svårt att fästa på det först, fattar inte varför? Men gick fint sedan! Mischa fick ett spår med ett "urtramp" och fortsatt raksträcka med apport på slutet. Får fortfarande hjälpa henne med liggmarkeringen, verkar som hon vet men jag måste gå fram och visa henne lite ändå. Spårade fint tycker jag, liggtid ca 1 timme.

Upp tidigt i morse för att agera spårläggare på klubbens Högre spår. Malin och Laser fick sin UPPFLYTT! GRATTIS!

Då mitt spår var klart åkte jag och simmade med hundarna vid lilla badplatsen vid sjön vid Kågarån, riktigt mysigt! Mischa simmade själv ca 10 minuter. Jag kan lugnt stå på bryggan och övervaka. Hon sväljer nog halva sjön bara..... :-S

Quiri fick simma i koppel då jag måste styra henne lite, vill helst att man kastar saker som hon simmar efter och ta sig upp på bryggan emellanåt, men det vill inte jag!

Lite skotträning med Mischa på platsen på tävlingen, stod först och hängde på parkeringen och snackade med Therese, lade henne sedan ner (inte som plats, men passivitet alla fall) och berör henne inte alls.

Quiri fick sedan lite lydnad. Kunde inte låta bli Elit-lydnaden....;-) Fritt följ, ink med ställande och läggande (mycket fint), skall och kryp. Fick sig även en platsliggning.

Sedan passade vi på att använda uppletanderutan efter tävlingen, vallad och klar. 5 saker, Q fick plocka 4, helt ok!

Mischa var ok, lite missar av mig och lite störning av lösa hundar på fältet nedanför men blev rätt ok ändå. På sista planerade skicket när M var längst ut i rutan fick jag ett ryck och sliter upp ett föremål och kastar ut, "ska ha ett näraföremål och se om hon har näsan på in" säger jag. Kunde blivit en DÅLIG övning men blev BRA! Mischa hittar inget ute men kommer in med bra fart mot mig och KLIPPER näragrejen, tjoho! :-P Näsan på även där. Avslutade med detta.

I morgon är det Lägre spår och Sandra med Ninja och Sara med Qubus startar, nu jäklar håller vi tummar och klor! Tycker de båda känns som väldigt säkra kort på uppflytt, men klart att allt kan hända, men tror det ska gå vägen, bägge har fiiiina lydnader! Får se vad dagen för med sig för mina hundar....

// på återhörande

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0